
A világ harmadik legnézettebb sporteseményének a Tour de France-nak máris van egy nyertese. Az idén is folytatódik, sőt kibővül a Skoda gyár és a Tour de France között tavaly kezdődött együttműködés. A rendező cég, amely többek között a Párizs-Dakar, a párizsi maraton futás szervezője is, megállapodott a csehekkel, hogy a tavalyi 175 autó helyett az idén több, mint 300 Octaviát, Fabiát és Superbet adnak a verseny irányítóinak, neves csapatoknak, versenyzőknek, újságíróknak. Ennek fejében a szerződés a tour mellett kibővül 8 további klasszikus országúti versennyel is, amelyek közül kettőt Belgiumban futnak Az olimpia és a foci vébé utáni legtöbb nézőt és reklámbevételt megmozgató esemény idején a Skoda armada elözönli a verseny és környékének útvonalát, ezért az akció valamennyi útba eső szervizt és kereskedőt érint. A kiszivárgott hírek szerint a titkolt megállapodás egyik lényeges pontja, hogy a francia Skoda műhelyek adják a műszaki hátteret is, beleértve az autók „fotogén” megjelenését (külső, belső takarítás, mosás) és

üzemanyaggal való ellátást, szervizelését is, de ezzel ők szállnak be a kiadásokba annak reményében, hogy kiemelkedő nézettség vevőket hoz.. A gördülő reklámflotta karbantartásának megszervezésére a gyár és a francia Skoda képviselet mérnökei utaznak együtt a mezőnnyel. Az autók nagy része különleges információtechnikai berendezésekkel zsúfolt. Jellemző, hogy azokból a Skodákból, amelyik az un. pool (minden engedéllyel bíró, közös munkát végző nemzetközi csapat) szerkesztőket, újságírókat, fotósokat viszi, szélessávú internet csatlakozással fényképeket, videókat és készre tördelt lapoldalakat lehet a versenyközpontba és a saját szerkesztőségbe küldeni. A csapatoknak adott Skodák GPS kapcsolata jóvoltából a versenyzők egymáshoz viszonyított helyzetét századmásodpercre meg lehet állapítani. Az adatokat az autóban ülők a versenyzőik rádión keresztül való folyamatos tájékoztatására is használják.
A bringások szponzorálása ezzel még nem fejeződött be a Skoda részéről, a gyár a fehér trikót (a legjobb junior korú versenyzőnek jár) megszerző fiatalnak autót ad ajándékba, ennek fejében a rendezők minden szakasz végi díjkiosztón kiállítják a nyereményautót és a verseny hivatalos üzleteiben, jelenleg 69 Euróért árult győztes trikómásolaton is feltüntetik a cseh gyár emblémáját.