Kompakt szedánnal debütál a Peugeot új számozási rendszere

301 néven mutat be új, a fejlődő piacoknak szánt modellt a Peugeot a Párizsi Autószalonon. A kompakt szedánnal új számozási rendszert is bevezet a francia márka, cél a kínálat áttekinthetőbbé tétele és egyszerűsítése.

Nyolcvan év után reformálja meg számozási rendszerét a Peugeot, a lépésre az egyre fogyó számok és a kínálat áttekinthetőbbé tétele miatt van szükség. Modellváltásoknál eddig hagyományosan a számozás is eggyel feljebb ugrott, ilyen mostantól nem lesz: középen marad az egy vagy két nulla, előre a kategóriát jelző szám kerül, míg az utolsó csak 1-es vagy 8-as lehet. Előbbi modellek fejlődő piacokon, utóbbiak Európában kerülnek piacra.

Az új 208-as és 508-as már megfelel ennek a gyakorlatnak, a 308-as utódja pedig a váltáshoz igazodva nem 309-es lesz, hanem megtartja nevét. Maga a számozási rendszer egy vadonatúj kompakt szedánnal, a 301-essel debütál, a Párizsi Autószalonon bemutatkozó autón a 208-assal indított új stílusirányzat elemei fedezhetők fel.

A 301-es 4,44 méter hosszú, tengelytávja 2,65 méteres, a franciák kategóriaelső hátsó lábteret ígérnek. A csomagtartó 506 literes, amellyel szintén a kategória élmezőnyébe kerül a Peugeot. A futómű hangolása a fejlődő piacok útviszonyaihoz igazodik, a szedán strapabíró lesz, némi prémium jelleget is próbál belevinni a Peugeot. A 208-assal való rokonságra utal a motorkínálat is: az 1,2-es, 71 lóerős háromhengeres benzines kézi vagy robotizált váltóval kérhető, de 1,6-os 115 lóerős benzines és 1,6-os 92 lóerős dízel is kapható lesz.

A 301-es a spanyolországi Vigóban készül, forgalmazása november 1-jén Törökországban kezdődik, ezután eljut Görögországba, Oroszországba, Ukrajnába, Észak-Afrikába, a Közel-Keletre és Latin-Amerikába is, de Közép- és Kelet-Európa sem marad 301-es nélkül.