Kipróbáltuk a frissített Renault Lagunát
Korábbi erényeit fokozva, visszafogottan újult meg a Renault felső-középkategóriása. A frissített Laguna nem csak kényelmével, négykerék kormányzásával, élvezetes vezethetőségével is szerezhet szimpatizánsokat.
 |
 |  |
 |
A frissített Renault Laguna átrajzolt első lökhárítójáról, fényszóróinak „szemöldökéről” azonosítható, jó hír a hazai vevőknek, hogy már a „luxusadó alatti” 2,0 l-es dCi turbódízelek is kérhetők 4Controll futóművel, azaz négykerék kormányzással |
|
 |
A 2007-ben bemutatott harmadik generációs Laguna félidős frissítése kapcsán a legnagyobb újdonság, hogy az eddig csak a csúcsmotorokhoz kínált négykerék-kormányzás mostantól a 130 és 150 LE-s 2,0 l-es turbódízelekhez is elérhető. A rendszer működése a régi, 60 km/óráig az első kerekekkel ellentétes irányba, 3,5 foknyit fordulnak a hátsók, nagyobb tempónál a kanyarstabilitás érdekében az elsők ívelését követik a hátsó kerekek is -– a fordulókör 18 colos alufelnikkel is kisautós méretű, mindössze 10,8 m átmérőjű. Az aktív hátsókerékkormányzás a csak az első kerekeit forgató variánsokhoz képest érezhetően nagyobb kanyartempókat enged, kifejezetten élvezetes vele kanyarogni. A futómű ugyanakkor a gyári számítások alapján a konkurensek átlagához mérten szerényebb oldaldőlésű, mégis kiemelkedően csillapítja az úthibákat.
A váltók 6 fokozatúak, mindegyik motor fogyasztása csökkent, az eddig is legtakarékosabb 1.5 dCi (110 LE) turbódízel vegyes értéke 4,7 l/100 km (CO2: 120 g/km). Az akár Bose hifis szórakoztatórendszer immár Bluetooth-kapcsolattal is fogadhatja a zenéket, a kedvező árú TomTom-navigáció már nem csak aktuális útlezárásokat, hanem ötnapos időjárás előrejelzést is mutathat, sőt a Google által a lehető legkomolyabb POI adatbázissal rendelkezik.
 |
 |  |
 |
Még csak sejteni lehet a Renault hozzánk márciusban érkező, Az Autó januári számában bemutatkozó 4,9 m-es nagyautójának, azaz a Latitude-nak 6,5-7 millió forint közötti listaárát |
|
 |
 |
 |  |
 |
A rögzítőfék minden Lagunában elektromos, induláskor automatikusan oldó, megálláskor magától reteszelő. A tempomat és a sebességkorlátozó is alapfelszerelés, a sportos GT Pack felszereléssel a szürke és fekte Alcantara kárpitozású, elektromosan állítható ülések mellé immár lapított aljú kormánykerék is jár |
|
 |
A frissített Laguna, a korábbihoz hasonlóan kedvező (akciósan 5 millió forint körüli) alapárral és gazdag (egyebek mellett 6 légzsák, ESP, elektromos ablakok és tükrök, kulcs nélküli, kártyás nyitó- és indítórendszer, kétzónás automata légkondicionáló, Bluetooth-kihangosítós, kormányról vezérelhető, MP3-olvasós CD-rádiós audiorendszer) már decembertől megjelenik a hazai kereskedőknél is. A Renault azonban még komolyabban erősít a nagyautók között: márciusban érkezik vadonatúj nagyautója a Latitude, melyet Az Autó december 23-án megjelenő számában részletesen is bemutatunk.