A Bentley Mulsanne motorja

A tavaly bemutatott új Bentley Mulsanne V8-asa ellentmondásos konstrukció: hengerenkénti kétszelepes, OHV, de változó vezérlésű és hengerkikapcsolós.

Az új Mulsanne az Arnage utódja, 5,3 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/órára, végsebessége 296 km/óra

Az új, alapáron is több mint 80 millió forintos Mulsanne (legendás név ez a Bentley-nél, a LeMans-i sikerek emlékére már évtizedek óta használják és a pálya egyik szakaszától kölcsönözték) 5,6 méter hosszú, és üresen is 2,6 tonnát nyom (tengelytávja: 3,26 m). A Volkswagen tulajdonolta Bentley ragaszkodik a márkával – és így az egykori Rolls-Royce-szal is – „összenőtt” 6,75 literes V8-as formátumhoz. Bár nagyobb és Volkswagen eredetű motorokat is használnak, az új Mulsanne-ben az öreg csupa alu, szívó gépet frissítették fel (505 LE, 1020 Nm). Az alapséma archaikus: OHV vezérlés, hengerenként két szelep, egyetlen központi vezérműtengely, de változó vezérlés és automata hengerkikapcsolás. Ez utóbbi főleg a takarékosságot szolgálja, ha nem kell a nagy teljesítmény csak négy henger dolgozik a nyolcból. Az autó és motorja a Bentley régi Crewe-i üzemében készül, dél Angliában, a V8-asokat 16 motorszerelő építi össze kézzel, egy gép 26 óra alatt készül el. Készítője a végén alá is írja munkáját a típustáblán.

A sebességváltó nyolcfokozatú bolygóműves automata
 
A tank 96, a csomagtartó 443 literes
 
A vegyes fogyasztás 16,9 l/100 km, a képen látható a kis tábla is az összeszerelő aláírásával
    

A videó a motor összeszerelésről készült.