Új koncepcióval próbál sikerre jutni a BMW.
A most megújult 5-ös sorozat előfutáraként küldte a piacra a bajor cég a ferdehátú GT-t. A BMW-s vevőkör számára szokatlan farkialakításával a prémium óriáskupék szűk táborában indul csatába.
Karosszéria, utastér A vadonatúj 5-ös sorozat limuzinjához képest 10 cm-rel megtoldották a tengelytávot, ezzel pontosan akkora a kerekek közti távolság, mint a 7-esnél.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Bőséges a térd- és a fejtér, egyedül abba lehet belekötni, hogy az elülső ülések háttámláján lévő kemény szélű zsebek megfájdíthatják a hozzájuk nyomódó sípcsontokat. Hátul csak kétszemélyesre formázták a teret, a tesztautó kényelmes hátsó foteljei elektromotorokkal mozogtak. A műszerpult felépítése logikus, az ergonómia jó, de kivitelében, résezésében, anyaghasználatában elmarad a többi, főleg német prémiumgyártóétól. A központi i-Drive forgatógomb kezelését meg lehet szokni. Az elülső ülések komfortosak, a vezetési pozíció könnyedén beállítható. Bőven van rakodóhely az utastérben, ám méretűk – főleg az ajtózsebeké és a kesztyűtartóé – lehetne nagyobb. A 440 literes csomagtartó osztottan (elektromosan) dönthető támlák lehajtásával bővíthető.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel Háromliteres, soros hathengeres, közös csöves turbódízel hajtja a hátsó kerekeket, ez a gyengébbik dízel a kínálatban. 245 lóerejével és 540 Nm nyomatékával minden körülmények között parádésan gyorsít, alapjárattól élénk, nagyobb fordulatszámon is kedvvel dolgozik, viszszafogottan kerregő hangját alig hallani.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Mért átlagfogyasztása (8,8 l/100 km) kedvező. Nyolcfokozatú (!) bolygóműves automatája kis lépcsőkkel, szinte észrevétlenül teszi a dolgát. Kéziváltási funkcióval gyors a reakciója, automatában kicsit lassúnak érződik, jól felismeri a lejtőt, nem váltogat feleslegesen.
Bővebben az Az Autó 2010/4. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2010/4. számában olvashat a cikk témájáról!
Hathengeres soros, közös csöves, turbódízel motor, elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2993 cm3. Furat x löket: 90,0×84,0 mm. Teljesítmény: 245 LE/180 kW (4000/min). Nyomaték: 540 Nm (1750–3000/min). Nyolcfokozatú automata váltó, hátsókerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros, független karrendszerű felfüggesztés. Elöl-hátul hűtött tárcsafék, ESP. Gumiméret: 245/50 R18. Csomagtér: 440 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4998x1901x 1559 mm. Tengelytáv: 3070 mm. Saját tömeg: 2035 kg. Megengedett össztömeg: 2590 kg. Üzemanyagtartály: 70 l. Gyorsulás (0–100 km/h): 6,9 s. Végsebesség: 240 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,1/5,6/ 6,5 l/100 km. Tesztfogyasztás: 8,8 l/100 km. CO2: 173 g/km. Általános garancia: 2 év km-korlátozás nélkül. Védőszárny-szolgáltatás: 5 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: rugalmas.
Ára: 17 045 000 Ft
Bővebben az Az Autó 2010/4. számában olvashat a cikk témájáról!