Volvo fejlemények

Az év második felében kínai kézbe kerül a Volvo, addigra a vadonatúj S60 a hazai szalonokba is eljut. A gyártás egyelőre svéd, a műszaki háttér részint Ford.

Az XC60-aséhoz hasonló az S60 orra, lámpái elöl opcióként Xenonok, a nappali fény LED-es

Mint decemberben már írtunk róla, a kínai Geely már tavaly megállapodott a vállalatot 1999 éve birtokló Forddal a Volvo megvásárlásáról. Az üzletet már akkor biztosnak ígérték, a részletekre azonban most derült fény. A 11 éve 6,45 billió dollárért vásárolt Volvóért most 1,8 billiót kap a Ford, aki a jövőben nem kívánja finanszírozni a most évente

A hátsó lámpák is diódásak, a korábbi S60-aséhoz hasonlóan kupés a tetőív

csaknem 500 millió dolláros veszteséget termelő céget. A kínaiak nem csupán a kedvező vételárnak örülhetnek, néhány évig még számíthatnak a Volvókba eddig bekerült, ám Ford gyártású alkatrészekre és egységekre is, sőt az átvett főegységekhez kötődő szellemi tulajdont is használhatják majd a távolabbi jövőben. A kínaiak szerint megmarad az európai gyártás, ám a pletykák alapján kínaival is bővül majd a termelés, a Geely évi 800 000 példányosra kívánja emelni a Volvo eladásait, negyedét a kínai piacnak szánják.

A műszerfal jellegzetesen Volvós, a középkonzol sportosan a vezető irányába fordul, a központi kijelző képünkön épp a hűtőmaszkra tett kamerával az autó előtti teret mutatja

A Volvo eladásától függetlenül, a hetekben már a hazai piacra is megérkezik a vadonatúj Volvo S60. A világpremierjét a március eleji Genfi Autószalonon tartó újdonság egy mintapéldánya nemrég Magyarországon is mutatkozott. A korábbi, 2000-ben bemutatkozott S60-nál mindössze 2,5 cm-rel hosszabb, 4,63 m-es karosszéria torziós merevségét 100 százalékkal jobbnak mondják, a kormányzás 10 százalékkal ígérkezik közvetlenebbnek.

Ötüléses, de hangsúlyosan négy személyre formázott az S60 beltere, a második sort mozirendszer szórakoztathatja

Az opcióként mindegyik motornál elektronikus, adaptív lengéscsillapítós futómű Európában sportosabb, Amerikában komfortosabb hangolású. A hajtás a legtöbb modellben első, de a 304 lóerős, 3,0 literes, turbós, soros hathengereshez Haldex-kuplungos összkerékhajtás jár és ugyanez kérhető a legerősebb, 2,4 l-es turbódízelhez is. A paletta egésze turbós, kezdetben a Fordtól már ismert 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses, négyhengeres, 203 lóerős benzines választható még, az induló-kínálat turbódízelei soros öthengeresek, a 2,0 l-es 163, a 2,4-es 205 lóerős. Már az első évben bővül a kínálat, a 2,0 l-es benzines egy erősebb, 240 lóerős verzióval, a szintén Ford-eredetű 1,6 l-es turbós 150 és 180 lóerővel érkezik majd, az extratakarékos 1,6 l-es, 115 lóerős DRIVe dízel 4,3 l/100 km vegyes fogyasztást és 115 g/km szén-dioxid emissziót ígér. A váltók mind hatfokozatúak, a legerősebb benzineshez mindenképp járó automata a legtöbb

A csomagtér mérete még nem ismert, kárpitozása igényes, bővítéshez támladöntés és síalagút egyaránt elérhető

többi motorhoz is kérhető. Az új S60 alapára 8,5 millió forint körül várható. Biztonsági alapellátmánya főként aktív, baleset-megelőző rendszereivel mutat újat, az S60 maga előtt gyalogost vagy megálló autót észlelve is fékez, akár teljes erőbedobással. A vezetőt továbbá sávtartó elektronika és a sávváltást a holtterek pásztázásával segítő BLIS-rendszer is segítheti, az alapáras kitörésgátló elektronika a vezetési élmény fokozására fékdifferenciálként is funkcionál. Az S60 végleges hazai áraira már áprilisban fény derül, az e hónap végétől rendelhető sorozat első átadható példányai augusztusban érkeznek az országba.