Volvo fejlemények
Az év második felében kínai kézbe kerül a Volvo, addigra a vadonatúj S60 a hazai szalonokba is eljut. A gyártás egyelőre svéd, a műszaki háttér részint Ford.
 |
 |  |
 |
Az XC60-aséhoz hasonló az S60 orra, lámpái elöl opcióként Xenonok, a nappali fény LED-es |
|
 |
Mint decemberben már írtunk róla, a kínai Geely már tavaly megállapodott a vállalatot 1999 éve birtokló Forddal a Volvo megvásárlásáról. Az üzletet már akkor biztosnak ígérték, a részletekre azonban most derült fény. A 11 éve 6,45 billió dollárért vásárolt Volvóért most 1,8 billiót kap a Ford, aki a jövőben nem kívánja finanszírozni a most évente
 |
 |  |
 |
A hátsó lámpák is diódásak, a korábbi S60-aséhoz hasonlóan kupés a tetőív |
|
 |
csaknem 500 millió dolláros veszteséget termelő céget. A kínaiak nem csupán a kedvező vételárnak örülhetnek, néhány évig még számíthatnak a Volvókba eddig bekerült, ám Ford gyártású alkatrészekre és egységekre is, sőt az átvett főegységekhez kötődő szellemi tulajdont is használhatják majd a távolabbi jövőben. A kínaiak szerint megmarad az európai gyártás, ám a pletykák alapján kínaival is bővül majd a termelés, a Geely évi 800 000 példányosra kívánja emelni a Volvo eladásait, negyedét a kínai piacnak szánják.
A Volvo eladásától függetlenül, a hetekben már a hazai piacra is megérkezik a vadonatúj Volvo S60. A világpremierjét a március eleji Genfi Autószalonon tartó újdonság egy mintapéldánya nemrég Magyarországon is mutatkozott. A korábbi, 2000-ben bemutatkozott S60-nál mindössze 2,5 cm-rel hosszabb, 4,63 m-es karosszéria torziós merevségét 100 százalékkal jobbnak mondják, a kormányzás 10 százalékkal ígérkezik közvetlenebbnek.
 |
 |  |
 |
Ötüléses, de hangsúlyosan négy személyre formázott az S60 beltere, a második sort mozirendszer szórakoztathatja |
|
 |
Az opcióként mindegyik motornál elektronikus, adaptív lengéscsillapítós futómű Európában sportosabb, Amerikában komfortosabb hangolású. A hajtás a legtöbb modellben első, de a 304 lóerős, 3,0 literes, turbós, soros hathengereshez Haldex-kuplungos összkerékhajtás jár és ugyanez kérhető a legerősebb, 2,4 l-es turbódízelhez is. A paletta egésze turbós, kezdetben a Fordtól már ismert 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses, négyhengeres, 203 lóerős benzines választható még, az induló-kínálat turbódízelei soros öthengeresek, a 2,0 l-es 163, a 2,4-es 205 lóerős. Már az első évben bővül a kínálat, a 2,0 l-es benzines egy erősebb, 240 lóerős verzióval, a szintén Ford-eredetű 1,6 l-es turbós 150 és 180 lóerővel érkezik majd, az extratakarékos 1,6 l-es, 115 lóerős DRIVe dízel 4,3 l/100 km vegyes fogyasztást és 115 g/km szén-dioxid emissziót ígér. A váltók mind hatfokozatúak, a legerősebb benzineshez mindenképp járó automata a legtöbb
 |
 |  |
 |
A csomagtér mérete még nem ismert, kárpitozása igényes, bővítéshez támladöntés és síalagút egyaránt elérhető |
|
 |
többi motorhoz is kérhető. Az új S60 alapára 8,5 millió forint körül várható. Biztonsági alapellátmánya főként aktív, baleset-megelőző rendszereivel mutat újat, az S60 maga előtt gyalogost vagy megálló autót észlelve is fékez, akár teljes erőbedobással. A vezetőt továbbá sávtartó elektronika és a sávváltást a holtterek pásztázásával segítő BLIS-rendszer is segítheti, az alapáras kitörésgátló elektronika a vezetési élmény fokozására fékdifferenciálként is funkcionál. Az S60 végleges hazai áraira már áprilisban fény derül, az e hónap végétől rendelhető sorozat első átadható példányai augusztusban érkeznek az országba.