Tesztnapló: Volkswagen Polo 1.2 TSI Comfortline

Fél évvel a bemutató után itt a kis turbómotor. Megérte várni rá?

Tesztnapló

Nem peres, 185/60 R15-ös gumikat hord, ennek ellenére nem viseli jól a magyar utakat. A ködfényszóró a téli csomaggal (ülésfűtés és fűtött ablakmosó fúvókák, fényszórómosó), az elülső könyöktámasszal és a multifunkciós műszerfali kijelzővel együtt 161 250 forint

Konzervatív formavilágú karosszériája tágas, csomagtartója jól pakolható, futóműve „sportoláshoz” is megfelel. 1,2-es TSI motorjával a legtöbb konkurensnek komoly fejtörést okoz.

Karosszéria, utastér

Kényelmes, jó oldaltartású ülések, lehangolóan szürke kárpitozással. Drágák az extrák: a multifunkciós bőrkormányért 81 250, a tempomatért 98 750 forintot kérnek

Az év autójában elöl kiválóan el lehet helyezkedni. Kemény tömésű, deréktámasz nélküli ülései jól tartanak, kormánya négy irányban állítható, könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót. Pedálrendje nem tökéletes (a fék túl magasan áll a gázhoz képest), a középkonzol széle kemény, s kissé belelóg a lábtérbe. Hátra könnyű beszállni, átlagos a helykínálat, a pad két személyre formázott. Rakodóhelyből nincs hiány, ügyesek a zsebek, praktikus a kartámasz ürege, 1,5 l-es palacknak is van helye. Műanyagjainak egy része puha, de mind tetszetős kialakítású, az összeszerelési minőség példás. A szépen kárpitozott csomagtartót könnyű pakolni, a kapacitás nem kimagasló (280–952 l).

A hidegen is készséges és dízelesen nyomatékos Euro5-ös TSI motor elvész a nagy térben. A hangszigetelés kiváló, a motor zaja sosem tolakodó. Az aeroblade ablaktörlők jól dolgoznak

Motor, erőátvitel Az 1.2 TSI négyhengeres, hengerenként kétszelepes, csupa alu, közvetlen befecskendezéses, köztes hűtős, kisnyomású turbóval lélegeztetett konstrukció. Alapjáraton hidegen is szinte észrevehetetlenül dolgozik, remegés nem jut a kormányra vagy a váltóra, kerepelős hangja távolról szól. Gázadásra a kerregés és a szívászaj is karakteressé válik, ám menet közben sem tolakodó; autópálya-tempónál is csendben utazunk. A hatfokozatú váltó könnyen és precízen kapcsolható, a kulissza átlagos hosszúságú, az áttételezés a vaskos nyomaték miatt már-már dízelesen hosszú (100 km/óránál hatodikban 2000/perc a fordulatszám). Ez a rugalmas motor miatt kifejezetten élvezetes. A tesztúton (város és autópálya) 6 l/100 km-es fogyasztást mértünk, ez nem rossz átlag.

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes ülések
Csendes, takarékos motor
Kiváló rugalmasság
Jó váltóáttételezés
Minőségi összeszerelés
Jól használható csomagtér
Kemény szélű középkonzol
Alapkivitelben csak kemény műanyagok
Hiányzó hűtővízfokmérő
Kissé kemény hangolású futómű
Nagy szélzaj

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, köztes hűtős, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1197 cm3. Furat x löket: 71,0×75,6 mm. Teljesítmény: 105 LE/77 kW (5000/min). Nyomaték: 175 Nm (1550–4100/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 185/60 R15. Csomagtér: 280–952 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3970x1682x1485 mm. Tengelytáv: 2470 mm. Saját tömeg: 1013 kg. Megengedett össztömeg: 1570 kg. Üzemanyagtartály: 45 l. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s. Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,8/4,5/ 5,3 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6 l/100 km. CO2: 124 g/km. Általános garancia: 3 év vagy 150 000 km. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év, meghosszabbítható. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: rugalmas.

Ára: 3 971 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2010/3. számában olvashat a cikk témájáról!