Tesztnapló: Saab 9-3 Aero 1.9 TTIDS

A Vectra-padlólemez Fiat-motorral találkozott, kettejüket pedig Saab-sapka borítja be.

Tesztnapló

Tévednek, akik szerint nem igazi Saab, a Fiat-motorral csak előnyére változott

A General Motors moduláris autót épített. Az egyveleg a kényes ízlésűeket kiborítja, a reálisan gondolkodók örömüket lelhetik benne.

A Saab meghatározó eleme mindig is a karosszéria és az utastér volt, nincs ez máshogy ebben a nemzetközi munkában sem. A 9-3 még a márka legfinnyásabb rajongóit is kiszolgálja. Kívülről vitathatatlanul plasztikus Saab-vonalaival, belül a még jellegzetesebb, repülőkre asszociáltató mattfekete műszerfalával, amely éjszakai, kivilágítatlan módra vagy nullára is állítható. Hatalmas érintőképernyő jeleníti, Bose-hangrendszer szólaltja meg a szórakoztatóközpontot.

Belül eltéveszthetetlenül repülős maradt

Az indítókulcs maradt a kardánalagúton, ám a sebváltó helyett a kormányt elektromosan blokkolja, illetve a zárhoz közelítve oldja.

Karosszéria, utastér

A beszállási kényelem nem rózsás: mélyre kell belépni. A vezetési helyzet az elektromos ülésekkel és a két síkban állítható kormánnyal jó, akárcsak a helykínálat és a kilátás. A hely hátul is méretes, a magasság normális, a csomagtér síkokkal határolt, 425 literes, innen kioldva a támlákat növelhető. A pótkerék teljes értékű. Rakodási hely nincs túl sok, a kesztyűtartó öblös, szellemes az utas nyomógombra kivágódó pohártartója, az első könyöklő ürege kicsi.

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kiemelkedő biztonság
Kényelmes vezetési és utazási körülmények
Sportos dinamizmus és teljesítmények (lóerő és nyomaték)
Mérsékelt fogyasztás
Jó útfekvés
Felszereltség
Túlkormányozottsági hajlam
Nagy útzaj
Forszírozott elinduláskor érezhető nyomatékkésés

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négy­hen­ge­res, so­ros, hen­ge­ren­kén­ti négy­sze­le­pes, köz­vet­len be­fecs­ken­de­zé­ses, kö­zös csö­ves dí­zel­mo­tor elöl ke­reszt­ben be­épít­ve. Ket­tős tur­bó­fel­töl­tő, köz­tes­ hű­tő. Hen­ger­űr­tar­ta­lom: 1910 cm3, fu­rat: 82,0 mm, lö­ket: 90,4 mm. Tel­je­sít­mény: 180 LE/132 kW (4000/min). Nyo­ma­ték: 400 Nm (1850–2750/min). Hat­fo­ko­za­tú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, há­tul csa­tolt hos­­szan­ti len­gő­ka­rok spi­rál­ru­gók­kal. Elöl-hátul tár­csa­fékek, blok­ko­lás­gát­ló. Gu­mi­mé­ret: 225/45 ZR18. Cso­mag­tér: 425 l. Üzem­anyag­tar­tály: 62 l. Hos­­szú­ság x szé­les­ség x ma­gas­ság: 4645x1780x1450 mm. Ten­gely­táv: 2675 mm. Gyor­su­lás (0–100 km/h): 8,5 s. Vég­se­bes­ség: 225 km/h. Fo­gyasz­tás (vá­ros/vá­ro­son kí­vül/ve­gyes): 7,5/4,5/5,6 l/100 km. CO2: 149 g/km. Teszt­fo­gyasz­tás: 7,8 l/100 km. Ál­ta­lá­nos és fé­nye­zé­si ga­ran­cia: 2 év ki­lo­mé­ter-kor­lá­to­zás nél­kül. Rozs­da­ga­ran­cia: 10 év. Szer­viz­in­ter­val­lum: 30 000 km vagy 1 év. Vé­dő­szárny-szol­gál­ta­tás: 2 év.

Ára: 9 545 000 Ft

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!