Bemutató: Volvo XC60

A kategóriatársak sikerén felbuzdulva a Volvo is kompakt-szabadidőautó gyártásába kezd.

Egyértelműen látszik rajta, hogy Volvo, mégis más, mint a többi. A legolcsóbb változat 17 colos kerekeken gurul, a lejtmenetvezérlőt és az utánfutó-stabilizáló elektronikát alapáron adják

Nem ismeretlen pályán fociznak a svédek, az XC70-essel és az XC90-essel már belekóstoltak a szabadidő-autós világba. De tudják, a BMW X3, a Land Rover Freelander vagy a friss Audi Q5 nevével fémjelzett kategória hozza az igazi sikereket, idejött hát az új XC60-as is. Alapjaiért nem mentek messzire, a komplett padlót (84 mm-rel meghosszabbított tengelytávval) a szintén vadonatúj Ford Kugától hozták: elöl segédkeretes McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros a futómű, Haldex-kuplungos az összkerékhajtás (diffizár vagy felező nélkül). Később érkezik tisztán elsőkerék-hajtású kivitel is, talán ez is jelzi, hogy az autó, bár rövid túlnyúlásai és 230 mm-es szabad magassága megengednék a terepmászást, a betonút mellett leginkább erdőben, mezőn, latyakos, havas téli aszfalton érzi jól magát. A kombi XC70-eshez hasonlítva tengelytávja 41 mm-rel kisebb, s hossza is 21,2 cm-rel rövidebb, viszont belül (a 10,8 cm-rel nagyobb magasság miatt) szellősebb. Az újdonság csomagtartója ugyan majdnem 100 l-rel kevesebb helyet kínál, de még így is 490 l-es, és a hátsó ülések ledöntésével (a támla ilyenkor egy síkba dől a raktérpadlóval) 1450 l-es puttony áll elő.

A csapott hát és a hangsúlyosan emelkedő övvonal kupéssá teszi a megjelenést. A rakodóperem magas. Felárért három üzemmódot kínáló Four-C aktív futómű is kapható
 
Többféle belső színkombináció választható. A belső tér levegőminősége miatt a svéd Asztma és Allergia Szövetség felvette az ajánlott autók listájára a Volvo XC60-ast
 
Ha kell, lefektethető az első üléstámla is, így két méternél hosszabb tárgyak is bőven beférnek. A hátsó szélső ülésekre 60 000 forintért integrált gyerekülés rendelhető 
    

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!