A kategóriatársak sikerén felbuzdulva a Volvo is kompakt-szabadidőautó gyártásába kezd.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Nem ismeretlen pályán fociznak a svédek, az XC70-essel és az XC90-essel már belekóstoltak a szabadidő-autós világba. De tudják, a BMW X3, a Land Rover Freelander vagy a friss Audi Q5 nevével fémjelzett kategória hozza az igazi sikereket, idejött hát az új XC60-as is. Alapjaiért nem mentek messzire, a komplett padlót (84 mm-rel meghosszabbított tengelytávval) a szintén vadonatúj Ford Kugától hozták: elöl segédkeretes McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros a futómű, Haldex-kuplungos az összkerékhajtás (diffizár vagy felező nélkül). Később érkezik tisztán elsőkerék-hajtású kivitel is, talán ez is jelzi, hogy az autó, bár rövid túlnyúlásai és 230 mm-es szabad magassága megengednék a terepmászást, a betonút mellett leginkább erdőben, mezőn, latyakos, havas téli aszfalton érzi jól magát. A kombi XC70-eshez hasonlítva tengelytávja 41 mm-rel kisebb, s hossza is 21,2 cm-rel rövidebb, viszont belül (a 10,8 cm-rel nagyobb magasság miatt) szellősebb. Az újdonság csomagtartója ugyan majdnem 100 l-rel kevesebb helyet kínál, de még így is 490 l-es, és a hátsó ülések ledöntésével (a támla ilyenkor egy síkba dől a raktérpadlóval) 1450 l-es puttony áll elő.
Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!