Bemutató: Dacia Sandero

A franciák által felkarolt román márka újabb offenzívát indít, ezúttal a kompaktmezőny állóvizét akarják felkavarni.

A nagyobb kisautók közé tartozik, 155 mm-es hasmagassága a földutak királyává teszi. A futómű hangolása nagyon komfortos, de nem kedveli a sportos kanyarvételt. A sörnyitóra emlékeztető új emblémát a Sandero viseli először

Dacia Logan itthon méltatlanul háttérbe szorult, a potenciális magyar vevők bizonyára nem akarnak olyan új autóba ülni, amelynek neve és származása rossz emlékeket kelt. Európa és a világ más részein azonban a Renault-nak nem lehet oka elégedetlenkedésre, talán ezért is vágtak bele az új típus fejlesztésébe.

A kerekek 14 vagy 15 colosak, a tükrök kézzel (belülről) állíthatóak, az ajtók szélesre tárulnak, a lemezek illesztése egyenletes. A garancia 3 év vagy 100 000 km, további két év vásárolható. A hazai forgalmazó a Sandero érkezése után a négyajtós Logant már csak külön rendelésre szállítja

A 4020 mm hosszú Sandero kívülről le sem tagadhatná loganos rokonságát, a nagy sík felületeket itt néhány gömbölyded elemmel (első és hátsó lámpák, lökhárítók) próbálták divatosabbá tenni. Alapjai nem változtak a testvérhez képest (a csoport B-platformját használja, elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futóműmegoldással), viszont a tengelytáv rövidült: 2588 mm a korábbi 2630-cal szemben. Az újdonság még így is túlszárnyalja a kategória nagyjait (Fiat Grande Punto: 2510, Peugeot 207: 2540, Renault Clio: 2575 mm). Nem meglepő, hogy a hátsó sor lábtere is tágas, 185 cm-es sofőr mögött jól elfér a hasonlóan magas utas. A kabin további méretei szintén meggyőzőek, a szélesség és a fejtér egyaránt szellős. A Logan belsejének puritán műanyagjait ugyan átvették, de több látványos kiegészítő elemet és új formai megoldást is alkalmaztak, így a műszerpult és az ajtó már nem olyan „szegényes”, az ülések szövete pedig kifejezetten tetszetős. A jól leolvasható, egyszerű műszerek és a logikusan működő kapcsolók ismerősek a testvérből, ahogy az ülések is. Itt is a középkonzol alján, kissé mélyen vannak a fűtés-szellőzés átrajzolt állítógombjai, a kormány a Clio II-ből érkezett. Utastéri rakodóhelyekből nincs sok: elöl a középkonzol váltó előtti részére, két kisméretű ajtózsebre és egy átlagos kesztyűtartóra lehet számítani, hátul meg hiányzik a tárolóterület. A Logan 510 literes hajókoffernyi csomagtartója helyett 320 literes tér maradt, de legalább egyszerűen rakodható a széles ajtón keresztül, bővíthető is: a – felárért osztott – támla és ülőlap előredöntése után 1200 literes maximális kapacitással lehet kalkulálni.

Az újabb Logan is ilyen lesz belül. A műszerfal kemény, de nem igénytelen. Az első oldallégzsák 80 000 Ft, függönylégzsák nincsen. A Laureate-ban állítható magasságú a kormányoszlop és a vezetőülés
 
A második sor tágas, rövidebb úton akár hárman is jól elférnek itt. A hátsó ajtón nincs zseb, fejtámasz viszont mindenkinek jár
 
A támla és a lap előrehajtható, utóbbi kissé körülményesen; a támladöntéshez a fejtámaszokat is ki kell venni. Leghátul is megfelelő a kárpitozás, a csomagtér ajtaja pedig széles utat nyit
    

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata