Teszt: Subaru Justy 1.0 Active
Itthon alig ismerték az eddigi Justyt, pedig Magyarországon készült. Az újdonságnak több esélye van a hódításra.
Képekben
 |  |  |  |  |
A nagy felületű, de nem osztott terű tükrök sokat segítenek a városi forgalomban, a kilátás csak hátra átlósan korlátozott a vastag C-oszlopok miatt. A lemezek illesztése egyenletesen keskeny. Az összkerékhajtással is kapható ikertestvér Daihatsu Sirion négy csillagot szerzett a EuroNCAP törésteszten, ami jó eredménynek számít |
| | Könnyű megszokni a szinte függőleges fart, parkoláskor nem hiányzik a tolatóradar. Az alufelni és a 14 colos gumi az Active-szint sajátja, a belépőmodell dísztárcsát és 13-as kerekeket kap |
| | Alig marad lemezfelület, ha kitárjuk az öt „szárnyat”. A hátsó oldalajtó is meglepően tágra nyitható, könnyű bejutni az utastérbe |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
A térkínálat minden irányban szellős, nem kényelmetlenek az első ülések; a karos magasság- és háttámla-szabályozó mechanizmus jól használható. A kormányoszlop állítási útja túl kicsi |
| | A pedálrendre nem lehet panasz, de furcsa, hogy a gázpedál gumibevonata alól 4000 km után előtűnt a fémfelület |
| | A vidám hangulatú műszerpult a kormányoszloppal együtt mozog, vízhőmérője nincs, fedélzeti számítógépe viszont van. A 6500-as piros zónáig készséggel elpörög az aggregát |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Kopogós, egyhangú felületek, még a könyöklő is kőkemény. Hátul hangszóró van a zseb helyén, az ablakemelő kapcsolói közül csak a vezetőé automata és megvilágított |
| | A helykínálat eggyel nagyobb kategóriában is elfogadható lenne, de az ülőlap lehetne valamivel hosszabb. Hátul három fejtámlát, három automata, hárompontos övet, valamint két Isofix-csatlakozót találunk |
| | Egyszerűen és gyorsan elfektethető a hátsó ülés. |
|
| |  | | |

| |  | |  |
A teljes kapacitás 630 l, az első ülésekig 130 cm hosszú tárgy is becsúsztatható |
| | Jól kihasználható a műszerfal jobbján végigfutó polc, de a kesztyűtartó nem túl praktikus. |
| | A hűtés-fűtés forgótárcsái precízen működnek, a belső levegőkeringetés kapcsolóját túl mélyre rejtették. A tükörállító gombok szokatlan helyen, a kormány mögött jobboldalt kaptak helyet, ráadásul nincsenek is megvilágítva |
|
| |  | | |

| | 
| | |
A csomagtartó ajtaja kellően nagy utat nyit. A kalaptartó mögötti kiegészítő textil szabadon lebeg, ha nincs használatban |
| | Itt készül a 70 lóerő, kissé zajos körülmények között. A régimódi ablaktörlő lapátok jól végzik a dolgukat |
| | |
| |  | | |
Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei-hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés |  | Motor, erőátvitel |
 | Tágas helykínálat elöl-hátul |  | Jól átlátható karosszéria |  | Jó pedálrend |  | Minőségi összeszerelés |  | Ötletes rakodóhelyek elöl |  | Egyszerűen bővíthető csomagtartó |
|  | Rövid úton állítható kormányoszlop |  | Sok kopogós műanyag |  | Kevés oldaltartást adó első ülések |  | Gyér hangszigetelés, erős szélzaj |
| |  | Nyomatékos, készséges erőforrás |
|  | Pontatlan és gumiszerű váltókulissza |  | Nagy motorzaj |
|
 |
Biztonság | | Költségek |
 | Isofix-bekötésipontok hátul |  | Első oldallégzsák, függönylégzsák |
|  | Kitörésgátló nem rendelhető |
| |  | 3 év/100 000 km garancia |  | Gazdag alapfelszereltség |
|  | Drága |
|
Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Motor Folyadékhűtéses, soros háromhengeres, négyütemű benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, lánchajtás, hengerenként négy szelep, 4 helyen csapágyazott főtengely. Szívóoldali változó szelepvezérlés. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 998 cm3, furat: 71,0 mm, löket: 84,0 mm. Sűrítési arány: 10,5:1. Teljesítmény: 70 LE/51 kW (6000/min). Nyomaték: 94 Nm (3600/min). Olajtöltés: 3,1 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah.
Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, egytárcsás száraz tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon ötödik fokozatban: 33 km/h.
Felfüggesztés Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, spirálrugók, kanyarstabilizátor. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfék, ABS, pánikfék. Háromfordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel.
Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 890 kg. Megengedett össztömeg: 1390 kg. Üzemanyagtartály: 40 l. Menetteljesítmények: Gyorsulás (0–100 km/h): 13,9 s. Végsebesség: 160 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 6,1/4,4/5 l/100 km. Tesztátlag: 6,7 l/100 km*. CO2-kibocsátás vegyes üzemben: 118 g/km. * Saját mérés, főleg városban, két személlyel, +15 és +25 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.
Garancia, szerviz Általános garancia és fényezési jótállás: 3 év/100 000 km, védőszárny-szolgáltatás: 3 év, átrozsdásodás elleni garancia: 12 év, szervizperiódus, olajcsere: 15 000 km vagy 1 év.
A Trend-alapkivitel lényegesebb tartozékai ABS, elektronikus fékerőelosztó, fékasszisztens, vezető- és utasoldali légzsák, első oldallégzsák, hárompontos öv és állítható magasságú fejtámla valamennyi üléshez, sugárirányban állítható szervokormány, elektromos tükörállítás, elektromos első-hátsó ablakemelő, távirányítós központi zár, hátsó Isofix-rögzítés, osztottan dönthető hátsó ülés, manuális klímaberendezés, CD-s rádió 2 hangszóróval.
Ára: 2 839 000 Ft
Az Active-kivitelű tesztautó további felszerelései Függönylégzsák, könnyűfém keréktárcsa, állítható magasságú vezetőülés, 4 hangszórós audiorendszer, AUX-csatlakozó, metálfényezés (99 000 Ft).
Ára: 3 138 000 Ft
Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata