Az A6-es alapjaira állított kupé a dízelmotorral és a négykerék-hajtással a luxust, a sportot és az eljutás biztonságát egyaránt szolgálja.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Háromajtós kupékarosszériája izgalmassá teszi, és nem korlátozza túlságosan használhatóságát, négyen se csak szükségből férnek el benne.
Karosszéria, utastér Az amúgy is kupés Audi-vonalakból valódi kupét rajzoltak, a cégtől megszokottan még a prémiumosztályban is magas külső és különösen belső kiviteli minőségben; a német prémiumgyártókhoz is viszonyítva magasan szárnyal. Kupéhoz mérten kényelmes a beszállás, elöl tágas a hely. A belsőt finom anyagokból formálták, a műszerfal kialakítása átgondolt, könnyű leolvasni. A hátsó, független üléspár a kicsit lassan, motorral mozdítható első ülések mögül érhető el. A magas kardánalagúttal elválasztott helyeken ketten elférnek, akár hosszú távon is. Az üléstámlák aszimmetrikus előrehajtásával a nem is kicsi (455 l-es) csomagtér bővíthető.
Motor, erőátvitel Noha a dízel ma már kötelező gyakorlat az effajta vállalkozásokban, a V6-os, közös csöves, közvetlen befecskendezésű, kétturbós, hengerenkénti négyszelepes, két köztes hűtős dízelmotor a részecskeszűrővel azért ritka madár. A hatfokozatú kéziváltó finoman kapcsol, fokozatai kifejezetten hosszúak, de az alacsony (1500/min) fordulatszámon megjelenő félezres nyomaték (500 Nm) miatt minden fordulatszám-tartományban nagyokat lép, és ennek a kerekek kipörgését szinte eleve megakadályozó, Torsen köztes differenciállal elosztott négykerék-hajtás is alaposan megágyaz. A szigort tovább foko
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
zza a kitörésgátlásra is kiokosított kipörgésgátló. Ez a rendszer pedig a gyors fordulóban szinte sínen tartja a kerekeket.
Vezetés, menettulajdonságok Kényelmes az ülés, magassága és ülőlapjának hossza állítható, a kormány szintén, két irányban. Jó az átláthatóság, különösen előre és oldalra, és ehhez jön a már említett, nem mindennapi motor és erőátvitel, ráadásul az első kettős keresztlengőkaros és hátsó összetett, független felfüggesztéssel. A nem rendkívüli eszközök rendkívüli vezethetőséget és menettulajdonságokat adnak. Az elektromos szervokormány áttételezése jó, az erőszükséglete is. A motor elemi erővel húz, az erőátvitel alázatosan szolgálja ezt, a felfüggesztések pedig viszonylag kényelmes rugózással, semleges kanyarodási tulajdonságokkal sportosan tartják úton az Audit. A négy, finoman szabályozható tárcsafék hatásosan lassít.
Felszereltség Az A5-ös drága prémiumautó, ebben az osztályban elvben szinte minden felszerelés dukál, ám a lényegesebb szokásosokon kívül (kitörésgátló, hat légzsák, légkondicionáló, rádió-CD, távvezérelt központi zár, elektromos ablakemelés, elektromos kézifék) nem sokat adnak. A kanyarlámpa, a kulcs nélküli rendszer, a fény- és esőérzékelő, a multifunkciós kormány, a háromzónás klíma, a tolatássegítő, a tempomat, a telefon-kihangosítás, a xenonfény csak ráfizetésért jár.
S. P.
Az Autó2 újság 2008/4. számából
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2008/4. számából
V6-os, soros, hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses dízelmotor elöl hosszában beépítve. Két változó geometriás turbófeltöltő és köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 2967 cm3, furat: 83,0 mm, löket 91,4: mm. Teljesítmény: 240 LE/176 kW (4400/ min). Nyomaték: 500 Nm (1500/min). Hatfokozatú kéziváltó, állandó négykerék-hajtás. Elöl kettős kereszt lengőkarok, hátul összetett karrendszerből álló független felfüggesztés spirálrugókkal. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 225/50 R17. Csomagtér: 455 l. Üzemanyagtartály: 64 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4635x1855x1370 mm. Tengelytáv: 2750 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 5,9 s. Végsebesség: 250 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,9/5,7/ 7,0 l/100 km. Tesztfogyasztás: 11,5 l/100 km. Általános garancia: 3 év kilométer-korlátozás nélkül (védőszárny-szolgáltatással), fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km (vagy az olajállapot-jelző szerint, illetve 2 év).
Ára: 13 100 000 Ft
Az Autó2 újság 2008/4. számából