Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben készül, akárcsak az új számrendszerrel jelölt motorjai.
A műszaki tartalom az MQB padlóval együtt közös a Volkswagen Tiguanéval, a belépő 1,5-ös benzinmotor összkerékhajtással nem párosítható.
S line csomaggal sportosabb a kiállása, a vastag keretes hűtőmaszkkal leginkább a Q8-ra hasonlít
Karosszéria, utastér
A korábbinál közel 10 centivel hosszabb, 2,5-lel szélesebb és 8-cal magasabb karosszérián az Audi szögletes, látványos élekkel operáló új formanyelve érvényesül, a lökhárítókat, a kerékíveket nem védi semmi a kisebb sérülésektől. Az ajtók kulcs nélkül nyílnak, szélesre kitárhatók és nagyon finoman csukódnak, a beszállás könnyű. Elöl 560-625 mm magasan fut a vezetőülés 510-560 mm között szabályozható hosszúságú lapja, a kormányoszlop tengely- és sugárirányban is tág határok között állítható, a pedálrend jó. A hely átlagos (185 centis) termettel minden irányban szellős, a kilátást segítik az ajtólemezekből kinövő tükrök, így kisebb a holttér az A-oszlopok töveinél. A vezetőközpontú, zörejmentesen összeszerelt, de helyenként kemény burkolatokat felvonultató pult hasonlóan attraktív megjelenésű, mint a külső, a műszerek vetítettek, a középső 10,1 colos kijelző kikapcsolva vizuálisan „belesimul” a zavaróan tükröződő és porfogó fekete felületbe.
A kacatok elegendő helyre szórhatók, a hagyományos vezérlésű légkondi vakon is kezelhető, a középkonzol nem drasztikusan széles, nem nyomja a vezető gázt nyomó jobb lábát. Hátul határozottan kétszemélyes a Q3: magas a padlómerevítő púp és a 480 mm hosszú ülőlap középen lerövidül. A pad 60:40 arányú osztással, 16 centit sínen tologatható, a helykínálat akárcsak elöl, itt is nagyvonalú. A friss levegő két szellőzőn át jöhet, de csak a fuvallat iránya és mennyisége szabályozható, a hőmérséklet nem. Bár az első üléstámlákra zsebeket nem varrtak, szerencsére nagyok az ajtók tárolói, sőt az ülések mellett is van egy-egy tágas rekesz oldalanként. A csomagtartó rakodópereme magas (730 mm), a hátsó ajtó 196 centire nyílik fel, az 530-1525 l-es tér a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlákkal és az álpadlóval jól variálható.
Motor, erőátvitel
A 35-ös szám a régi 1,4-est váltó négyhengeres, szintén közvetlen befecskendezéses, változó vezérlésű, 1,5-ös turbós benzinest jelöli, kizárólag fronthajtással. A 150 LE-s gép hidegen is egyenletesen forog, hangja csak 4000 fölött kezd tolakodó lenni, gázkésése 2000/percnél teljesen eltűnik, de a legnagyobb 250 Nm nyomaték kedvezően széles tartományban, 1500-3500 között folyamatosan megvan, így a rugalmasságot nem érheti különösebb panasz.
Technikás a hengerlekapcsolásra is képes 1,5-ös TFSI, de városban sokat fogyasztott
A szűk keresztmetszet jelen esetben a váltó volt: a hétfokozatú, duplakuplungos robot pozitívuma, hogy okosan felismerte az emelkedőket, a lejtőket, ellenben irányváltásoknál lassan és rángatva dolgozott (nemcsak hidegen), elindulásnál, illetve alacsony fordulaton a gázra lépve pedig sokszor tétovázott. A gyári fogyasztásnak a közelében sem jártunk, városban közel 10 l fogyott, ez sok, a tesztátlag 8,1 l/100 km volt, pedig működött a gyorsan indító startstop, sőt a négyhengeres részterhelésnél két hengert is észrevétlenül lekapcsol.
Vezetés, menettulajdonságok
A másfél tonnás Q3 alatt elöl McPherson, hátul igényes, oldalanként négykaros felfüggesztés található. A rugózást komfortosra hangolták, az adaptív csillapítással Comfortban kényelmesen, Sportban kissé zötyögve, de még mindig nem kellemetlenül rázkódva gurul az autó. A kormányzáson már nem érezhető ennyire a változás, a végállások közötti 2,0 fordulattal hiperközvetlen és célpontos irányítás meglehetősen élettelen. A menetteljesítmények nem különösebben sportosak, de az elvárható szintet lazán hozza a belépő motoros Q3 (0-100 km/h: 9,2 s, 207 km/h), ahogy a fékrendszert sem sikerült nehéz helyzetbe hoznunk.
Kényelmesek az S line sportülései, a támlaív elektromosan állítható, a hasított bőr kárpit kellemes. Hátul kétszemélyes a kialakítás, a szélesség (1475 mm) itt 3,5 centivel keskenyebb, mint elöl
Az ívmenet alapvetően semleges, a karosszériamozgások nem jelentősek, elmért tempónál az első kerekek kezdenek finoman sodródni, a korrigálás könnyű és van is rá idő, a far pedig csak szándékos provokálással hozható mozgásba. Helykínálata és dinamikája alapján a Q3 családi utazóautónak kiváló, a motor- és szélzaj autópályán sem zavaró, egyedül a gördülés moraja szűrődik be az utastérbe (itt meg kell jegyezni, hogy a tesztautón, a próba idején még téli abroncsok voltak). Hetedikben 90 km/h-nál 1700/perc a fordulat, itt padlógázra a váltó harmadikig vált vissza, a fordulat 4000 fölé ugrik és minimális gázkéséssel határozott gyorsítás a válasz.
Felszereltség
Az Audi prémiummárka, tehát nem kell meglepődni, hogy a ceruza vastagon fog. Már a 11 millió forintos alapár sem kis falat, de a 16 millió fölé tornázott tesztautóban sem futotta még tolatókamerára, napfénytetőre, bőrülésre és más apróságra. A legtöbb biztonság- és kényelemnövelő vezetősegédért is mind fizetni kell. Mondhatnánk, hogy akinek nem fontos a négy karika varázsa, a konszern többi márkájánál – tehát a Seatnál, a Skodánál és a Volkswagennél – olcsóbban is hozzájuthat egy ehhez nagyon hasonló tudású autóhoz, de ez erősen szubjektív döntés. Fontos, hogy lapzártakor, a WLTP mérések miatt a 35 TFSI motor nem szerepelt a hazai kínálatban, de ez az állapot csak átmeneti, a modell hamarosan újra rendelhető lesz.
1000 mm a szélesség a kerékdobok között, a mélység befelé a tologatható hátsó ülésektől függően 867-1024 mm. A kalaptartó könnyen kivehető
Összegzés
A Q3 nem akar többnek, legfeljebb csak drágábbnak látszani, mint ami valójában. Egy átlagos kompakt SUV-nál semmivel sem tud többet, de finom anyagaival, általánosan jó minőségével, kényelmes és variálható utasterével hozza azt a szintet, ami az Audi formavilágával megfejelve ebben a kategóriában kívánatossá teheti.
Precíz a lemezmunka, egyformán keskenyek az illesztések, de nincs karosszériavédelem
Műszaki adatok
Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, startstopos, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1498 ccm. Furat x löket: 74,5 x 85,9 mm. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (5000-6000/min). Nyomaték: 250 Nm (1500-3500/min). Hétfokozatú, duplakuplungos robotváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés, tekercsrugók. Elöl-hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 530-1525 l. Üzemanyagtartály: 58 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4484 x 1849 x 1585 mm. Tengelytáv: 2680 mm. Saját tömeg: 1495 kg-tól. Gumiméret: 235/55 R18. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,2 s. Végsebesség: 207 km/h. Fogyasztás (vegyes): 5,7 l/100 km. Tesztfogyasztás: 8,1 l/100 km. CO2: 130 g/km. Általános garancia: 4 év vagy 200 000 km. Védőszárny szolgáltatás: 4 év. Fényezési garancia: 4 év vagy 200 000 km. Rozsdagarancia 12 év. Szervizciklus: 30 000 km vagy 2 év.