Vonzó árral és felszereltséggel érkezett a kompaktegyterűek mezőnyébe az új Carens.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az egyterű ötajtós változata mérsékelt űrtartalmú csomagteret és utasterének helybőségét kínálja.
Karosszéria, utastér Az egyterű módra magas autó nagy ajtónyílásain könnyű a ki-beszállás, bent tágasság fogad. Sok a pakolóhely, és sok a kemény, fekete-szürke műanyag, amit itt-ott fémek élénkítenek. Nagy a középső kartámasz alatti üreg, nem vesz el helyet tőle a pedálos rögzítőfék. A lejtő műszerpult a váltókar kuliszszájával ér egybe. Az ülések kényelmesek, lapjuk, támlájuk hoszszú. A vezető előtt áttekinthető, klasszikus rendben sorakoznak az órák és a kapcsolók. A pedálrend megfelelő, a kormány csak magasságában állítható. Széles a vállak közötti hely, messze a tető. Hátra is könnyű a bejutás a magas ajtónyíláson. A küszöb és a középső padlóhullám alacsony. Bőséges a légtér a fejek fölött. Az ülések kényelmesek, nagy a térdhely, a magas elülső ülések alatt jól elférnek a cipők. A hátul utazók a középkonzolon fűtésszabályozót, az ajtókban, ü
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
léshátakon pakolóhelyet találnak. A csomagtér fedele emelkedhetne magasabbra, jó, hogy nem áll ki belőle sérülésveszélyes zárszerkezet. Széles és magas az ajtónyílás, a raktér azonban legalább 10 százalékkal elmarad a kategóriában megszokott méretektől. A rakodóperem és a lap azonos szintű, könnyű a pakolás. A szükségpótkerék alulról kapaszkodik a padlóba, ezzel teret enged annak a sok kis rekesznek, ami a rakodólap alatt búvik meg. Az oldalfal is rakodóüregeket kínál. Egyszerű a térnövelés: a hátsó támlák osztva a raktér szintjére dönthetők. Sínen csúsztatás, üléskiemelés nincs.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel Visszafogott hangon, egyenletesen jár a 140 lóerős dízelmotor. A gyorsításokkor mérsékelten erősödik a hangja. Alacsony fordulaton sem erőtlen, 2000-től pedig erőteljesen gyorsít a változó geometriájú turbót mozgósító közös csöves dízel. A hatfokozatú váltó pontosan megvezetett.
Vezetés, menettulajdonságok A rugózás jó kompromisszum: elég komfortos ahhoz, hogy az útegyenetlenségek nagyján túlemelkedhessen, és feszes ahhoz, hogy kitörések nélkül tűrje a hirtelen irányváltásokat. A futómű elszigetelt, az utastér csöndes. Mélyre nyúlik a szélvédő, a magas ülésből jól kilátni, az oszlopok vaskosak, de nem eltúlzottan. A tükrök nagyok, felületük osztatlan.
Felszereltség, költség A kétrészes felszerelési sor emelt szintje az EX. Fontosabb eleme az ESP, a hat légzsák, a sebességtartó, a két irányban állítható szervokormány, az elektromos ablakok és külső tükrök, a CD-rádió 6 hangszóróval, a szélvédőfűtőszál, a bőr kormánykerék és váltógomb, az automata légkondicionáló, a könnyűfém keréktárcsa.
Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Négyhengeres, soros turbódízelmotor elöl, keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1991 cm3, furat 83,0, löket 92,0 mm. Common rail közvetlen befecskendezés. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (4000/min). Nyomaték: 305 Nm (1800–2500/min). Elöl McPherson-, hátul több lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 205/60 R16. Csomagtér 422/2106 l, üzemanyagtartály 55 l. Hossz x szélesség x magasság: 4545x1800x1650 mm. Tengelytávolság: 2700 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1590/2260 kg. Gyorsulás (0-100 km/h) 11 s. Végsebesség 187 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 7,8/5,2 l/100 km.
Ár: 5 499 000 Ft.
Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata