Magyarországon készül az Astra új motorja

Az Opel legkorszerűbb motorgyárában, Szentgotthárdon elkészült a 8 milliomodik motor, amely már az ősszel bemutatkozó új Astrába kerül.

Az eddigi háromhengeres nagyobbik testvéréről van szó, a nyolcmilliomodik motor ugyanis egy négyhengeres közvetlen befecskendezéses benzines turbó volt. A 107 kW/150 LE teljesítményű, teljesen alumíniumépítésű gépet a közvetlen, centrális benzinbefecskendezés és a turbófeltöltés is hasonlatossá teszi az Adam és a Corsa néhány hónapja bemutatott, teljesen alumíniumépítésű motorjához.  Ugyanennek a motornak lesz egy kisebb teljesítményű 92 kW/125 lóerős változata is.

14t

A 235 newtonméternyi nyomatékmaximum széles 2000 és 4000 percenkénti fordulat között áll rendelkezésre. A háromhengereshez hasonlóan finoman és halkan jár, aminek érdekében rezonanciamentes blokkot, két részre osztott olajteknőt, hangszigetelt és a hengerfejbe integrált kipufogócsonkot, akusztikailag lecsatolt nagynyomású befecskendező fúvókákat, zajcsillapító szelepfedelet, és simán futó, kis súrlódású vezérmű-láncot kapott.

Az új Astra minden motorja Szentgotthárdon készül.