Teszt: Honda Jazz 1.4i ES

Nehéz már eredeti japán autót kapni Európában – a Jazz azonban annak számít, műszaki ötletei is eredetiek.

A szélvédő a motortértető szögében emelkedik. A Jazz csak néhány milliméterrel kisebb nyomtávon áll, mint a Civic, lámpái cseppformából világítanakA műszerfal borítása kemény, kialakítása modern. A CD-játszó alapáras
A beltér ízléses, jó minőségű anyagokkal és kidolgozással. A kesztyűtartóban két polc van, az alatta levő áthúzódik a vezető eléAz ajtók nagy szögben kitárhatók. Az üléstámla oldalában látható karral az ülést előre lehet siklatni, ez esetben a hátsó ülések előrehajtásakor nem szükséges a fejtámlákat kivenni
A nagy trükk: a felemelt háttámla magával viszi a lábakon álló üléslapot. Helyén magas tárgyak fuvarozhatókA „kis-Civic-ben” négyen kényelmesen elférnek, a jól felszerelt autóban a könnyüfém kerekek is alapárasak
A sportos, háromküllős kormány mögött mély csőben ülnek a műszerekA rövidre vett motortérben halkan, vibrációmentesen forog a duplagyújtással dolgozó motor. Fogyasztása kicsi, a nyomatékért nem kell felpörgetni
A HR-V-ből áthozott ötlettel a hamutartó tartalma szemeteskukákhoz hasonlóan, könnyen üríthetőA kisautóban üléslehajtás után csaknem két méter hosszú, teljesen sík a raktér

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés + Jól átlátható, méretéhez képest négy személynek kényelmes karosszéria + Jó minőségű fényezés és belső kiképzés + Szellemes megoldású üléshajtogatás, sík csomagtér + Az elülső ülések mögött magas tárgyak elhelyezésére is alkalmas raktér + Bőséges láb- és fejtér hátul + Stabil kanyarvétel — Nagyon rossz úthibaelnyelés — Középállásban pontatlan, túlságosan áttételezett kormány —  Autópályán enyhe szélzaj —  A harmadik féklámpa belóg a szélvédőbe

Motor, erőátvitel + A fordulatszám-tartomány nagy részében csendes motor + Gázpedálra élénk, szépen forgó motor csekély fogyasztással, jó nyomatékelosztással + Pontos, határozott váltó jó fokozatkiosztással + Dinamikus menettulajdonságok

Biztonság + Vezető- és utasoldali elülső és oldalsó légzsákok + A gyerekülés-rögzítés már felkészült a közeljövőben szigorodó előírások teljesítésére is + Hárompontos övek hátul is + Gyalogoskímélő megoldások az orr-részben — Nem rendelhető kitörésgátló

Költségek + Csekély fogyasztás + Gazdaságos olajcsereperiódus (20 000 km) és garanciaidő 3 év + Az átlagosnál kisebb értékvesztés — Drága ár

 

Adatlap: Honda Jazz 1.4i ES

Motor Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep, két gyújtógyertya. Könnyűfém hengerfej és blokk, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1339 cm3, furat 73 mm, löket 80 mm. Sűrítési arány 10,8:1. Teljesítmény: 83 LE/61 kW (5700/min). Nyomaték: 119 Nm (2800/min). Olajtöltés: 3,6 l. Hűtővíz: 3,6 l. Akkumulátor: 38 Ah. Generátor: 75 A.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,142; II. 1,750; III. 1,241; IV. 0,969; V. 0,85; R. 3,230. Végáttétel: 4,111. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű Elöl McPherson-felfüggesztés stabilizátorral, hátul csatolt lengőkar spirálrugókkal, lengéscsillapítók, elöl-hátul stabilizátor. Kétkörös szervós fékrendszer, elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfék. Fogasléces kormánymű elektromos szervorásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses acélkarosszéria. Saját tömeg: 1008 kg. Megengedett össztömeg: 1083 kg. Üzemanyagtartály: 42 l., Hosszúság: 3830 mm, Szélesség: 1677 mm, Magasság: 1523 mm, Tengelytáv: 2450 mm, Nyomtáv elöl: 1460 mm, Nyomtáv hátul: 1445 mm, Belső szélesség elöl: 1355 mm, Belső szélesség hátul: 1330 mm, Belmagasság elöl: 990 mm, Belmagasság hátul: 970 mm, Lábhelyméret: 400-630 mm, Elülső üléslap hossza: 510 mm, Hátsó ülőlap: 490 mm, Üléstér: 160-390 mm, Csomagtér: 380/1321 l., Gumik: Bridgestone Potenza 185/55 R15

Menetteljesítmények Gyorsulás (0-100 km/h): 12 s. Végsebesség: 170 km/h.

Fogyasztás (EU) Város: 6 l/100 km.   Városon kívül: 4,7 l/100 km. Vegyes: 5,5 l/100 km.

A szériakivitel érdemleges tartozékai Blokkolásgátló, fékerőelosztó, vezetői, utas- és oldallégzsák, elektromos mozgatású, fűtésű külső tükrök, elektrohidraulikus szervokormány, övelőfeszítő és överő-határoló elöl, 5 fejtámla és 5 hárompontos öv, elektromos ablakemelés elöl-hátul, dönthető hátsó ülések, központi zár, manuális klímaberendezés, könnyűfém kerekek.

Ár: 3 690 000 Ft

Az Autó2 újság 2002/6. számában megjelent cikk rövidített változata