Porsche 911 GT3 R Hybrid

A Porsche nem elégedett a legmodernebb akkuk kapacitásával, és töltés-kisütési jellemzőivel sem, így lendkerekes hibridet épített egyelőre csak versenycélokra.

A képre kattintva jól láthatók a hibridrendszer elemei. 1: vezérlő-elektronika, 2: villanymotorok, 3: nagyfeszültségű kábel a lendkerék és a villanymotorok között, 4: lendkerék, 5: a lendkerék elektronikája

Kívülről 911 GT3 R, belül hibrid. A főmotor továbbra is a hátra hajtó 4,0 l-es, változó vezérlésű, hathengeres (480 LE) boxer, de az első kerekekhez egy-egy (81,6 LE-s) villanymotort is telepítettek, fékezéskor ezek áramával generátorüzemben

A Nürburgringen versenyez először

akár 40 000/perc fordulatszámig pörgetnek egy lendkereket, a vezető mellett, bent az utastérben. Az első kerekek innen a hajtóerőt (a lendkerék generátorán keresztül) 6-8 másodpercig kaphatják vissza, összességében 163,2 LE teljesítménnyel. A „lehívást” a pilóta szabályozza. Az első bevetés május közepén nürburgringi 24 órás futamon várható.