Tesztnapló: Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid GR Sport Dynamic – Csak semmi pánik!

Frissült a Toyota Corolla, de ez jóformán nem látszik. Fontosabb, hogy a hajtáslánc teljesítménye nőtt és ezzel sokat javult a vezethetőség.
2025. február 13.
aron

Frissült a Toyota Corolla, de ez a lépcsőshátún jóformán nem látszik. Fontosabb, hogy a hajtáslánc teljesítménye nőtt és ezzel sokat javult a vezethetőség.

 

Eltérő frontrésszel készül a Sedan. Jó helyen vannak az ajtólemezekből kinövő visszapillantók
Eltérő frontrésszel készül a Toyota Corolla Sedan. Jó helyen vannak az ajtólemezekből kinövő visszapillantók

Karosszéria, utastér

A Toyota Corolla Sedan GR Sport legfeljebb hunyorítva sportos. A Dynamic csomaggal 17 helyett 18 colosak az alufelnik, néhány elem fekete, a csomagtartófedélre vékonyka légterelő és GR Sport logó került. A Sedan frontrésze eltér az ötajtósétól, illetve a kombiétól, tengelytávja az utóbbié (2700 mm). Az ajtók szélesre tárhatók, könnyű a beszállás, a hátsó ajtó üvege teljesen leengedhető.

Fáj, ha a műszerfal csúcsos élébe beverjük a térdünket, az üléspozíció nem mély, a sportos fazonú ülés lapja lehetne kicsit hosszabb. A támlaív elektromosan szabályozható. A kormányoszlop tengelyirányban nem mozog eleget, a pedálrend hibátlan.

 

BYD DOLPHIN

8,0 helyett 10,5 colos lett a középső érintőképernyő, a szoftverek online frissíthetők. A GR Sport filozófia megjelenítését belül sem vitték túlzásba
8,0 helyett 10,5 colos lett a középső érintőképernyő, a szoftverek online frissíthetők. A GR Sport filozófia megjelenítését belül sem vitték túlzásba

7,0 colos műszerfali és 8,0 colos középkonzoli kijelzőt csak a belépő Active kap, ezen felül alap a vezető előtti 12,3 colos műszeregység (választható grafikákkal) és középen a 10,5 colos érintőképernyő. A légkondi kezelése egyszerű a fizikai gombokkal. Az általános minőség jó, sok a puha felület, nincsenek zörgések, egyenletesek az illesztési hézagok. A hely minden irányban bő, hátul alacsony a merevítő púp és a szellőzőkonzol sem nyúlik be mélyen. A kacattartók száma és mérete átlagos, a 471 l-es csomagtartó rakodópereme magas (700 mm), a támlák osztottan (60:40 arányban) dönthetők.

Motor, erőátvitel

 

Hatékonyabb, erősebb, miközben a korábbihoz hasonlóan takarékos az ötödik generációs hibrid rendszer
Hatékonyabb, erősebb, miközben a korábbihoz hasonlóan takarékos az ötödik generációs hibrid rendszer

Az ötödik generációs hibridnél ma­radt az 1,8-as, szívócső-befecsken­dezéses, négyhengeres, At­kin­son-ciklussal működő szívó benzines (98 LE, 142 Nm), a villanymotor azonban erősebb lett. 72 helyett 95 LE-s (185 Nm), a rendszer teljesítménye 122-ről 140 LE-re nőtt. A villamos energiát is vadonatúj, 600 V-os, 4,08 Ah-s akku tárolja. Sebességváltó nincs, csak az ismert bolygómű, hatékonyabb rekuperációt (visszatöltést), s ezzel nagyobb motorféket is adó B üzemmóddal – ebben haladva a tempomat nem működik. A vegyes fogyasztás 5,3 l/100 km-re jött ki, kb. 30 százalékos városi használattal.

Toyota Corolla: vezetés, menettulajdonságok

A kilátás jó, vékony az A-oszlop, sokat ér az ajtólemezre ültetett tükör. Ügyesebb lett a parkolósegéd, bátrabban kormányoz, mint korábban. Jellemzően némán, villannyal indulunk, de ha sok a fogyasztó (légkondi, világítás, rádió) hamar beindul a benzinmotor is. A búgása még 4000/perc körül sem tolakodó, városban alig hallani. Jól sikerült a menetprogramok hangolása, a Normal szinte tökéletes, ECO-ban kicsit ellustul, míg Sportban érezhetően izgágábban viselkedik a Toyota Corolla. Működési elvéből adódóan a bolygóműves erőátvitel nem (és vélhetően nem is lesz) olyan, mint „rendes” automata váltóval, de a helyzet generációról generációra javul – most is.

BYD DOLPHIN

 

A Toyota Corollában kényelmesek az ülések, a hely bő, a hátsó szellőzők hasznosak
A Toyota Corollában kényelmesek az ülések, a hely bő, a hátsó szellőzők hasznosak

A hibrid terepe a város és nem mond igazat, aki itt már nem tud együtt élni ezzel a kvázi CVT-vel, nekünk egyedül az „elváltások” érzete hiányzott. A dinamika megvan, a nulla-százas gyorsulás ideje nagyjából 2 másodpercet javult; saját trükk, hogy lendületes indulásnál érdemes picit visszavenni a gázt és így halkabban gyorsul az autó. Padlógázra természetesen most is rögtön felbőg a motor, de a Toyota Corolla végre követi is a gázzal adott parancsot, ami Sportban – a rövidebb áttétellel – még közvetlenebbül történik.

A  GR Sport itt csupán marketing, ne tévesszen meg senkit, a Sedan mozgása kimért, az elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztésnél a rugózás és a csillapítás is inkább kényelemre hangolt. A menetkomfortot rontják az alacsony oldalfalú (/40-es) gumik. Az ívmenet stabil, határhelyzetben váratlan meglepetések nélkül, alulkormányzottan kanyarodik a Toyota, a 2,7 fordulatos, villanyszervós kormánnyal dodzsemként terelhető – pontosan, de steril érzettel. A fék alacsony sebességnél hirtelen bekapásra hajlamos, a pedállal az erő nem adagolható lineárisan; a rendszer élettartamát növeli, ha előrelátóan használjuk a motorféket, illetve a B módot. Itt újdonság az adaptív fékezés (PDA), amely az autó előtti forgalomhoz igazodva automatikusan lassít – könnyű hozzászokni, hasznos segítség.

Felszereltség

A Toyota Corolla GR Sport nem olcsó (14 525 000 Ft), de ezért gyakorlatilag minden fontos tartozékot megad a Bi-LED fényszóróktól kezdve a kétzónás automata légkondin át a fűthető ülésekig és kormányig. Ennél a kivitelnél egyedi a piros cérnával varrt kárpitozás is. A kettős fényezésért (fekete tetővel) nem kell felárat fizetni, aki mindenképpen költeni akar, annak ott az 595 ezer forintos Dynamic csomag, benne 17 helyett 18 colos alufelni készlettel, head-up kijelzővel, holttérfigyelővel és hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel.

Csak apróságok jelzik a sportos kivitelt. A műszereknél van egy és két órás grafika, többféle stílus és a vezető arról is dönthet, hogy mit szeretne látni: fordulatszámmérőt vagy hibrid kijelzőt
Csak apróságok jelzik a sportos kivitelt. A műszereknél van egy és két órás grafika, többféle stílus és a vezető arról is dönthet, hogy mit szeretne látni: fordulatszámmérőt vagy hibrid kijelzőt

Toyota Corolla összegzése

Amit a Toyota Corollában eddig is mindenki szeretett, az nem veszett el a frissítéssel, ugyanakkor az erősebb hajtáslánccal valóban sokat javult a vezethetőség. Az ár fájó pont, de erről nem az autó tehet.

 

GR Sport részlet a csomagtartó élére tett vékony légterelő. Alapból 17, pluszpénzért 18 colosak az alufelnik
GR Sport részlet a csomagtartó élére tett vékony légterelő. Alapból 17, pluszpénzért 18 colosak az alufelnik

Toyota Corolla műszaki adatai

Soros négyhengeres, szívócső-befecskendezéses, Atkinson-ciklusú benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1798 cm3. Furat x löket: 80,5×88,3 mm. Teljesítmény: 98 LE/72 kW (5200/min). Nyomaték: 142 Nm (3600–5200/min). Kompresszió: 13,0:1. Állandó mágneses szinkron villanymotor. Teljesítmény: 95 LE/70 kW. Nyomaték: 185 Nm. Rendszer teljesítménye: 140 LE/103 kW. Akkumulátor: 600 V-os, 4,08 Ah kapacitású lítium-ion. Fokozatmentes erőátvitel (boly­gómű, e-CVT), elsőkerék-hajtás. Elöl McPher­son, hátul multilink felfüggesztés, tekercsrugók. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafék, ESP. Csomagtér 471 l. Üzemanyagtartály: 43 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4630x1780x1435 mm. Tengelytáv: 2700 mm. Saját tömeg: 1355 kg-tól. Gumiméret: 225/40 R18. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,2 s. Végsebesség 180 km/h. Fogyasztás (vegyes): 4,6-5,1 l/100 km. Tesztfogyasztás 5,3 l/100 km. CO2: 100-106 g/km. Általános garancia: 3 év vagy 100 000 km (meghosszabbítható). Védőszárny szolgáltatás: 3 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia 12 év. Általános garancia a hibrid akkumulátorra: 10 év. Szervizciklus: 15 000 km/1 év. Ára: 15 120 000 Ft (Dynamic csomaggal). Akciós ára: 14 420 000 Ft.

Előnyei

  • Tágas utastér
  • Kényelmes beszállás
  • Kilátás
  • Biztonságos menettulajdonságok
  • Pontos kormányzás
  • Csendes futás
  • Alacsony fogyasztás
  • Általánosan jó minőség
  • Minden eddiginél jobb e-CVT

Hátrányai

  • Hiányzó koccanásvédelem
  • Beverhető térd (beszállás elöl)
  • Rövid első ülőlap
  • USB port rossz helyen (elöl)
  • Szűk nyílású ajtózsebek
  • Magas csomagtartóperem
  • – Kátyútűrés (18 colos felnivel)

 

TA

Megjelent: Az Autó 2023/10.

 

 

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek