Barion Pixel

BYD ATTO3 elektromos autó

,

Tesztnapló: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V Allgrip GLX – Titkos hibrid?

A Vitara már csak 1,4-es benzinessel, és egyszerű, de ötletes könnyűhibrid hajtáslánccal készül.  A szinte észrevétlenül működő villamosított hajtással a Vitara kompromisszumok nélkül is takarékos.
2024. március 26.
SZG

A Suzuki Vitara már csak 1,4-es benzinessel, és egyszerű, de ötletes könnyűhibrid hajtáslánccal készül.  A szinte észrevétlenül működő villamosított hajtással a Vitara kompromisszumok nélkül is takarékos.

Karosszéria utastér

A Vitara belül műanyagtenger, rengeteg kopogós felülettel, kevés kacathellyel, elöl keskeny ajtózsebekkel (a hátsó ajtókra csak palacktartó gödör jutott). Az első ülések a kategóriában hosszúnak mondhatók (lapjuk 49 cm), hosszabb távokon is kényelmesek. A középkonzol kellemesen keskeny, a pedáltér tágas, a központi érintőképernyő gyorsan kitanulható, és nagyon jó, hogy a fűtés-szellőzést külön panelről lehet kezelni (igaz kicsit alacsonyra szerelték, és a kitapinthatatlan gombok miatt gyakran rá is kell nézni, de ez is sokkal jobb, és biztonságosabb, mint a menükben kóborolni). A magas műszerpult erős napsütésben sem tükröződik zavaróan, a hátsó lábtér, a 2,5 m-es tengelytáv ellenére, 175 centis magassággal is elfogadható. A tető sem túl közeli, és a pad is elég hosszúlapú; ketten kényelmesen elférnek. A csomagtartó pereme magas, de befelé nincs küszöbe, a bővített tér padlója majdnem sík, és csak enyhén emelkedik.

Vitara műszerfal
A műszerfal nappal is jól leolvasható, a pedáltér tágas. Rossz úton is csendesek az utastéri műanyagok.

Motor, erőátvitel

Az egyszerű, és finoman működő könnyűhibrid lelke a villanymotorként közel 14 LE leadására képes 48 V-os generátor. Startstop üzemben (teljesen hangtalanul) az indítómotor feladatát is átveszi, kicsi és könnyű lítiumionos akkuja elfér a vezetőülés alatt (így nem vesz el helyet a csomagoktól). Az 1,4-es, közvetlen befecskendezéses turbós benzines teljesítménye a korábbi 140-ről 130 LE-re csökkent, de a villanymotoros segítséggel a nyomatéki csúcs az eddigi 220-ról, 235 Nm-re emelkedett. A villamos plusz pont akkor jön, amikor kell: a fordulatszámkorlátokból adódóan a generátor főleg az elindulásoknál segít be, viszonylag nagy teljesítményéből adódóan jól érezhetően, de időnként még 100 km/h körül is rá-rá dolgozik a főtengelyre. A finoman, hosszú utakon kapcsolható hatfokozatú kézi váltó áttételei dízelesen hosszúak, 100 km/h-nál hatodikban alig 2000/perc a fordulatszám, a Vitara, ha nem is vehemensen, de visszakapcsolás nélkül is rugalmasan gyorsít innen tovább. A zárható nyomatékosztású lamellás kuplungos összkerékhajtás a régi, jól bevált rendszer, ma is finoman dolgozik és gyors.

BYD DOLPHIN

Vezetés, menettulajdonságok

Az 1,4-es megdöbbentően simán forog és hidegen is csendes, gyorsan melegszik. A startstop hidegen is működik és nagyon gyors, lassítás közben már guruláskor leállítja a benzinest. A villanymotoros-generátoros segítség mindig jól érezhető, városi forgalomban főleg 2000/perc alatt, amikor a benzinmotor magától nem venné olyan vehemensen a fordulatot. Így a könnyűhibrid a turbólyuk csökkentésére (majdnem teljes eltűntetésére) is alkalmas. A Vitara jól átlátható, felfüggesztése kellemes, rossz felületen sem ráz, kormányzása elég „élettelen” de pontos, az alapáras LED-es fényszórók fényelosztása nagyon jó. A futómű kiszámítható, és mindig jóindulatúan alulkormányzott.

Felszereltség

A GLX a csúcs, de az alap (csak elsőkerékhajtással kapható) GL is gazdag, a könnyűhibrid rendszer és a LED-es fényszórók már abban is alapárasak, és a hét légzsákért (vezetői térdlégzsák is van) sem kell külön fizetni. A GLX többlete például a külső tükrök elektromos behajtása, és az első-hátsó parkolóradar, de fontos felszerelések többsége (vészfékasszisztens, holttérfigyelő, automata egyzónás légkondi, tolatókamera) a GL+-szal is megvan.

Összegzés

A Vitara drága, de a lényege változatlan. Felszereltsége kibővült, hibridhajtása egyszerű és kifinomult, a tesztfogyasztás 5,5 l/100 km-re jött ki!

Suzuki Vitara
A LED-es fényszórók minden Vitarában alapárasak.

Előnyei

– Finoman dolgozó, takarékos hajtáslánc

– Színvonalas kidolgozás

– Gazdag alapfelszereltség

– Jól használható összkerékhajtás

– Kellemes hangolású futómű

– Jó kilátás

 

Hátrányai

– Sok kopogós műanyag az utastérben

– Kevés kacathely

– Drága

– Kevés rögzítő pont a csomagtérben

 

Műszaki adatok

– Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, változó vezérélésű, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve.

-Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep.

-Hengerűrtartalom: 1373 cm3.

-Furat: 73,0 mm, löket: 82,0 mm.

-Kompresszió: 10,9:1. Teljesítmény: 130 LE/95 kW (5500/min).

-Nyomaték: 235 Nm (2000-3000/min).

-Hatfokozatú kézi váltó, elsőkerékhajtás.

-Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés.

-Elöl-hátul tárcsafékek.

-Csomagtér 375-1120 l.

-Üzemanyagtartály: 47 l.

-Hosszúság x szélesség x magasság: 4175 x 1775 x 1610 mm.

-Tengelytáv: 2500 mm.

-Saját tömeg: 1245 kg-tól.

-Gumiméret: 215/55 R17.

-Végsebesség 190 km/h.

-Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,3/5,6/6,4 l/100 km.

-Tesztfogyasztás 5,6 l/100 km. CO2: 145,3 g/km.

-Általános garancia: 3 év, vagy 100 000 km (Hybrid Pro: +7 év vagy 200 000 km a motorra, a turbóra, a váltóra, és a hibridhajtás elemeire).

-Védőszárny szolgáltatás: 3 év.

-Fényezési garancia: 3 év.

-Rozsdagarancia 12 év.

-Szervizintervallum: 20 000 km vagy 1 év.

SZG

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek