Barion Pixel

BYD ATTO3 elektromos autó

Menettudósítás: Peugeot E-3008 – A Riviéra vadorzója?

A tavaly őszi statikus bemutató után most a francia Riviérára utaztunk, hogy az elsők között vezessük a vadonatúj Peugeot 3008-ast.

A tavaly őszi statikus bemutató után most a francia Riviérára utaztunk, hogy az elsők között vezessük a vadonatúj Peugeot 3008-ast.

A repülőtérről rögtön workshopra vitt a transzfer, hogy a vezetés előtt átfogó képet kapjunk a modellről. Megtudtuk, hogy nemcsak a márkaarculati jegyeket új megoldásokkal tálaló forma, hanem az alap is vadonatúj. A 3008-as alá került első ízben a Stellantis csoport STLA Medium padlója, amely az EMP2 továbbfejlesztése. Az elektromos E-3008 kétféle akkumulátorral és hajtásképlettel, valamint háromféle teljesítményszinttel érkezik. Továbbá nem kell várni a korábbi 130 LE-s 1.2 PureTech helyébe lépő könnyű hibridre sem, amely kicsivel erősebb turbós benzinessel és 21 LE-s villanygéppel mozog. A futómű elöl Pseudo-McPherson, a hátsó csatolt lengőkarokat a hibridnél megtartották, az elektromos 3008-asok alá azonban igényesebb multilinkek kerülnek.

 

BYD DOLPHIN

Peugeot e-3008: sportosabb, kupészerű az új forma. A GT-nél alapáras Mátrix-LED fényszórók este remekül világítanak
Peugeot e-3008: sportosabb, kupészerű az új forma. A GT-nél alapáras Mátrix-LED fényszórók este remekül világítanak

A forma élőben jól mutat, izgalmas, a kasztni minden irányban nőtt néhány centit, de az arányait nem torzították el, maradt a kompakt méret (4542x1895x1641 mm), az elődhöz képest 6,5 centivel hosszabb tengelytávval (2739 mm).

A Panorama i-Cockpit hasonló, mint a BMW-kben az ívelt Curved Display. A kijelző a GT-ben 21,0 colos, a hangulatfénnyel és a rejtett tartókonzollal lebegő hatást kelt. Belépő Allure komfortszinten két 10,0 colos kijelző található, de ilyet nem láttunk, mert a tesztautók mind GT-k voltak. Kevés a fizikai gomb, szinte minden érintéssel vagy hanggal vezérelhető. A kedvenc funkciókat az i-Toggle felületre lehet programozni, ez alá 15 W-os indukciós telefontöltő kerül(het). Az első AGR üléseknél légkamrákkal szabályozható az oldaltámasz, a GT fűtést és szellőzést, továbbá fűthető kormányt is kap. A csomagtartó alaphelyzetben 520 (a hátul is hajtott Dual Motor kivitelnél 470) l-es.

 

Jól áttekinthető az új Panorama i-Cockpit pult, a személyre szabható i-Toggle szintén könnyen kezelhető
Jól áttekinthető az új Panorama i-Cockpit pult, a személyre szabható i-Toggle szintén könnyen kezelhető

Az új Peugeot 3008-as kínálatát táblázatban foglaltuk össze, de a dél-franciaországi menetpróbán csak a 210 LE-s elektromost vezethettük, a többit nem és a könnyű hibridet sem hozták el – utóbbit annyira nem bántuk, mert ezzel a hajtással hamarosan érkezik hozzánk tesztre egy aktuális 5008-as. Bár előszériás autókhoz volt szerencsénk, az egyenletes illesztési hézagok és mint később kiderült, a zörejmentes belső alapján a minőséggel nincs komoly probléma a sochaux-i üzemben – a gyártás kizárólag francia.

Az első ülések kényelmesek, a második sor a megnövelt tengelytáv ellenére sem táncterem, de négy átlagos termetű felnőttnek kellően tágas az utastér. Nekünk nagyon tetszett a pultra és az ajtókra felvitt, otthonos hangulatot teremtő textil. Érdekes az első utasokat elszeparáló középkonzol, a jobb egyben ülő azonban nehezen éri el az érintőképernyőt, amely tényleg úgy tűnik, mintha lebegne.

Az infotainment gyors, a menü is logikusabb, mint korábban, de van még hová fejlődni, viszont az i-Toggle nagy piktogramjait könnyű elérni, bökdösni. Az esti vezetésnél kiderült, hogy a hangulatfény zavaró, mert túl nagy felületen világítanak az élénk színek (nyolcféle választható), ráadásul a szélvédőn is tükröződnek. A navigációval ugyancsak akadtak gondjaink, amikor a magyar nyelvet használtuk, a térkép rendszeresen eltűnt és emiatt többször is elvétettünk kihajtót, kanyarodást. Angolul tökéletesen működött. A problémát jelezve megtudtuk, hogy a tesztpéldányok szoftvere nem volt végleges, az értékesítésre szánt autókban még frissítik a kiszállítás előtt.

Menüből szabályozható a légkondi, fizikai gombok az üléskomforthoz (fűtés, szellőzés) sem járnak
Menüből szabályozható a légkondi, fizikai gombok az üléskomforthoz (fűtés, szellőzés) sem járnak

A Cannes és Nizza körüli tükörsima, kátyúmentes utak nem állították nehéz feladat elé a felfüggesztést, a 20 colos kerekekkel is komfortosan suhantunk, a puding valódi próbáját itthonra tartogatjuk. A 210 LE-s belépő teljesítmény gyakorlatilag mindenre elegendő, a normál mellett van Eco és Sport üzemmód, a motorfék (visszatöltés) erőssége a kormánykapcsolókkal szabályozható. Töltenünk nem kellett, a navigáció előre jelzi, hogy a célhoz érve még mennyi töltés marad az akkuban; az áramfogyasztásunk 18 kWh/100 km körül alakult a nagyjából 20% autópályát, 30% várost és 50% országutat jelentő tesztkörön.

 

Függőleges a far, kamera nélkül is könnyű tolatni. Az alufelnik 19 vagy 20 colosak, a GT az első sárvédőre is kap logót
Függőleges a far, kamera nélkül is könnyű tolatni. Az alufelnik 19 vagy 20 colosak, a GT az első sárvédőre is kap logót

A vadonatúj Peugeot 3008 és E-3008 európai forgalmazása 2024 tavaszán kezdődik, Magyarországra várhatóan májusban érkezik, lapzártáig az árakról és a pontos felszereltségekről még nem tudott információval szolgálni a hazai importőr.

A Peugeot 3008/E-3008 előzetes műszaki adatai

A Peugeot 3008/E-3008 előzetes műszaki adatai

Tausz

 

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek