BYD fogyasztási verseny
Fogyasztási versenyen jártunk. A BYD Seal U plug-in hibrid (DM-i) hajtású változatát vezettük, a most bemutatott, egy-villanymotoros, elsőkerék-hajtású Comfort kivitelben, 26,6 kWh-s akkuval, és 98 LE-s, 1,5-ös szívó benzinessel (122 Nm).
Ebben a hajtásban a benzinmotor csak nagyon ritkán forgatja közvetlenül a kerekeket, fő feladata, hogy generátort hajtva táplálja a tartósan 197, csúcsban 218 LE (300 Nm) leadására képes villanymotort. A Seal U DM-i Comfort teljes (WLTP) hatótávolsága 1125 km, amiből 125 lehet tisztán villany.
A Budaörs-Tihany-Budaörs versenyen összesen 280 km-t autóztunk, csak hazafelé vezettünk autópályán. A futam végén a kocsikat Budaörsön, ugyanazon a kútoszlopon ugyanúgy megtankolva számítottuk ki a fogyasztást. Nem mi győztünk, de büszkék vagyunk rá, hogy több mint 150 km-t csak villannyal tettünk meg. 4,25 l/100 km-es eredményünk az ötödik helyre volt elég. Az első helyezett átlaga (a teljes elektromos hatótáv kihasználásával) 2,0 l/100 km alatti lett, és a harmadik is kevesebb, mint 4,0 l/100 km-es eredményt produkált!