Barion Pixel

BYD ATTO3 elektromos autó

Termékteszt: AL 300 Pro csepptöltő – Szürke barátság

Az eredetileg főleg motorkerékpár akkuk téli karbantartására tervezett csepptöltő nálunk autós használatban is bevált.

Az eredetileg főleg motorkerékpár akkuk téli karbantartására tervezett csepptöltő nálunk autós használatban is bevált.

Szerkezet:

A nagyjából két mobiltelefon-töltőnyi méretű AL 300 Pro-ból több is dolgozik nálunk, a legöregebb több mint tíz éve, lényegében folyamatos üzemben. A kellemes fogású, minőségi összhatású (illesztések, csatlakozók, csavarok) szürke dobozka feliratai alapján német gyártmány, bár valószínűleg ez inkább csak az összeszerelésre igaz. A kis szerkezet a szó valódi értelmében csepptöltő, három beállítható feszültségi szinten (2, 6, és 12 V), legfeljebb 0,3 A-es töltőárammal. Méréseink alapján a töltés kezdetekor folyamatosan 0,3 A-rel dolgozik, egészen addig, amíg el nem éri a csúszó-kapcsoló méretei miatt nehézkesen, de pontosan kiválasztható töltőfeszültségi értékhez tartozó minimumot. A feszültségcsúcs az egyes állásokban 2,3, 6,9 illetve 12,8 V, azaz a töltőteljesítmény valóban kicsi, így gyors eredményt várni sem szabad, de a lemerült, még jó állapotú 45 Ah-s autóakkuval is boldogul a Pro nagyjából fél nap alatt.

AL 300 Pro
AL 300 Pro Csepptöltő

Fényjelzések:

A házra a feszültségbeállító kapcsoló mellé csak két LED-et tettek. A zöld akkor világít, ha a szerkezet tölt, a másik a hibás polaritásra figyelmeztet. Azaz akkor ég, ha véletlenül fordítva csíptetjük az akkura az egyébként könnyen kezelhető csipeszeket. A gyártó szerint a töltő a hálózat felöl érkező ingadozások, és az akku zárlata ellen is védett. Nagyon jó, hogy németül azt is felírták rá, hogy a piros a +, a fekete pedig a – töltővezeték. Az AL 300 Pro legöregebb példánya valóban több mint 10 éves a szerkesztőségi flottában. Sokáig két másik is dolgozott mellette, télire leállított autók és motorok akkuit karbantartva. Ma már csak kettő van, mert az egyiket mi magunk nyírtuk ki. Az első tavaszi indításkor elfelejtettük lekötni az akkuról, így az autó generátora tönkretette.

BYD DOLPHIN

Zavaró tényező:

Zavaró apróság, hogy ha a töltés kész, a zöld LED kialszik, pedig az igazi csepptöltés csak ilyenkor indul. A töltő legfeljebb 0,1 A-rel folyamatosan szinten tartja az akkut, amikor kell, külön kisütő, „frissítő” üzemmódja azonban nincs. Mivel csepptöltéskor semmi sem világít, a töltőn valójában abban sem lehetünk biztosak, hogy dolgozik. Ezért mi időnként télen is lekapcsoljuk őket az autókról, motorokról pár órára. A csipeszeket visszatéve a zöld LED pár másodperces fényéből látjuk, a cucc él (hűvösebb időkben a szerkezet házának melegéből is érezhető a működés).

A legöregebb AL 300 Pro eddig legalább három új motorkerékpár akku megvásárlásától mentett meg minket. Az a telep, amit most töltöget 9 éves (!), és hibátlanul dolgozik tavasztól őszig. Igaz a Pro-t a motoros szezonban is használjuk, ha a gép egy éjszakánál többet tölt a garázsban.

Az AL 300 Pro nem drága, ma 6 500 és 8000 forint közötti áron kapható. Így ha csak egy akkucserét is megúszunk vele, már bőven megérte!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek