Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Menettudósítás: Opel Corsa - D vitamin

Az új Corsát még a piacra kerülés előtt, rövid külföldi próbautón figyelgettük

Astra tanítvány

A negyedik generációs Opel Corsa Astra tanítvány. Egyrészt az alapvető formai jegyeket, másrészt a nagyobb testvérhez közelítő utazási kényelmet is megtanulta, utóbbiban, bizonyos körülmények között jobb is az Astránál. Az új modell minden méretében nagyobb elődjénél, különösen figyelemre méltó az első túlnyúlás növekedése. Ennek értelmét a gyorstesztünket megelőző napokban megejtett Euroncap törésteszt igazolta, ott a Corsa összességében a maximális öt csillagot érte el, és a részeredménynek számító gyalogos védelemben a nagy autókat megszégyenítő magas pontszámmal hívja fel magára a figyelmet. Ezt a motor előtti túlnyúlás és a felette levő „levegő” mérete befolyásolja leginkább, ezért duci a Corsa profilja.

 

A magasabban vezetett, ezért lágyabb, rugalmasabb motortértetővel az első szélvédő a vezetőtől oly messzire, a távolban találkozik, hogy azonnal nagy autóban érezzük magunkat. Ez, legalább is az első ülésekben nemcsak érzés, valóság is. Az A oszlop és az ajtóoszlop között apró ablak a nagyságra való törekvést és a járdaszegélyt mutatja, utóbbi hasznos is. A három és ötajtós belső szélessége néhány centivel eltér egymástól, de mindkettő szélesebb, mint az előző Corsa, átlagos testméretűek nincsenek összenőve és nem nyomódnak az ajtóhoz. A már említett átlagos, 170 centis vezető mögött az ugyanakkora utas térde még nem éri el az ülés háttámláját, pár centis helye van a térdnek, akárcsak a teljesen felemelt első ülésben a középmagas vezető feje és a tető között. Ebből az emelkedett helyzetből lehet látni az ötödik ajtó alsó pereme és a mögötte levő magasabb tárgyakat, de az ötajtós széles C oszlopa nehezíti a kilátást. A sportos formájú háromajtós ablakkontúrja kisebb szögben takar.

A műszerek és a konzolra rakott kezelőszervek közös jellemzője a divatkövetés, esztétikus órák és gombok, de közös hibájuk, hogy a számok és a piktogramok nagyon aprók. Már pár óra alatt is meg lehetett szokni ugyan, hogy mit, mivel és mennyire kell tekerni, de informatívabb is lehetne. A próba autók között általában nem lehet találni kezdő, vagy felette levő felszereltségűt, minket is elhalmozott a tesztflotta bőven. A nagykijelzős DVD navigáció mellett saját készülékeket használva kiderült, hogy a fémgőzölt szélvédő miatt érdemes érzékeny Sirf III-as chippel szerelt GPS vevőt használni, a kevésbé érzékenyek nem látnak ki az autóból, a jobbak viszont külső antenna nélkül is könnyedén hozzák a pozíciót. Csak érdekességként: Németországban a Tom-Tom és az i-GO is a gyári navigációval vetekedően pontos térképet és algoritmust kínált.

 
 
 

Túlnövi a mestert

Az új Corsa rövid idő alatt is felmérhető képessége a magas utazási kényelme. Különösen a rugózásban veri majd a mezőnyt, ebben jobb, mint a kategóriatársaihoz hasonlóan feszesen tartott, rövidebb úton rugózó Astráé. A fordulókban 80-100 km/óra felett, két személlyel, mindössze két 10 kilós bőrönddel a csomagtartóban semlegessé vélik az addig inkább alulkormányozódó autó. Már enyhe lejtőn, kis fékezéssel is finoman szabályozható ívszűkítést lehet elérni, kezes bárány azok kezében, akik élvezik ezt a helyzetet és óvatosságot kíván azoktól, akik tartanak a hátulját megmozdító autóktól. Az elektromos kormány szerencsére pontos, mert elég közvetlen, kezdetben bele kell találni a kinézett forduló vonalra.

 

 

A próbán az 1,3 literes, 90 lóerős dízelt kértük a hatsebességes váltóval, gondolva, hogy vásárlási tippet is tudunk adni. A kis Fiat dízel nem okozott csalódást, 1800-2500-as fordulat között hozza az ilyen könnyű autóknál extrának számító 200 Nm-es nyomatékot. Ezzel a motorral a „Porsche söpör a belső sávban” körülmények között is könnyedén lehetett tartani az autópályás rohanást, a 170 feletti csúcssebességet lehelet könnyen éri el és erőlködés nélkül tudja tartani a Corsa. Gyorsításkor nem csendes, olyan, mint a dízeles kisautók. Ha igaz a 4,6 literes gyári átlagfogyasztás, tiszta Hawai az autó. A D generációs Opel Corsa induló ára 2 559 000 forint. Ezzel még nem jár légkondi, viszont benne vannak a légzsákok, a blokkolásgátló, a kényelem és a hivatalosan, írásba adott biztonság. Talán mert a D vitamin a legjobb csonterősítő.

Csikós G.

 
 
 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás