Újautó

2018. július 31. kedd, 11:49

Tuningbemutató: Suzuki Swift Sport - Kis pimasz

A csúcs Swift inkább játék, mint kihegyezett tuningvas.

A harciasabb látvány megvan: szögletesebbre vették a hűtőmaszkot, alap a LED-es fényszóró, hátul megtartották az előd dupla kipufogóit, a műanyagbetétek pedig szénszálhatású felületet villantanak. A kifejezetten az autóhoz tervezett felnik 17 colosak és nincs is ennél nagyobb, mert a Sporthoz állítólag ez az ideális. A méretek alig térnek el a hagyományos Swiftétől, a tengelytáv (2450 mm), a szélesség (1735 mm), a magasság (1495 mm) és a hasmagasság (120 mm) is pontosan egyezik; az új lökhárítók miatt a hossz (3890 mm) öt centivel több, a nyomtávok pedig keskenyebbek – elöl 1510, hátul 1515 mm. 975 kilós saját tömegével a Sport a legnehezebb a Swift, de a korábbinál így is 80 kilóval könnyebb. A vadítás az utastérben sem túlzó, a sportosabbra cserélt két első ülés remekül tart, piros az összes dekoráció, a varrások cérnája és a fordulatszámmérő skálája is – az egyetlen baki a zongoralakkos műanyag a kormányon. A hely, a használhatóság – és az általánosan jó kidolgozási minőség – egyenértékű a hétköznapi változatokéval, a csomagtér 265-947 l-es, a tankba 37 l benzin csorgatható.

A konkurensek 200 LE körüli teljesítménye itt csak álom: a Vitara S-ből átvett (K14C jelű) turbós 1,4-es, startstopos, közvetlen befecskendezéses benzines itt is 140 LE-s (5500/perc), de 220 helyett 230 Nm-t tud; a hozzákapcsolt váltó hatfokozatú kézi. Nem is kell nagyobb ménes: a Sport, állásból 8,1 s alatt letudja a százas sprintet és 210 km/h a végsebessége. Sokkal fontosabb, hogy teljesítményét jól ki lehet autózni! A futómű alapjaiban maradt McPherson és csatolt lengőkaros, viszont megerősítették a bekötési pontokat, könnyítettek az alkatrészeken és hátul merevebbek a lengőkarok. Keményebbek a rugók is, az egyedi lengéscsillapítókat a Monroe szállítja. A Swift Sport vezetése önfeledt játék! 185 centis alkattal is remekül belőhető a vezetői pozíció, a kezelőszervek működtetése könnyű. A négyhengeres alul sem erőtlen, de a gázt 2200/perc környékén veszi először harapósan, a nyomaték széles sávban él, ám 6000-nél meglepő a hirtelen (egyébként nem dadogós) leszabályozás. A nem igazán közvetlen, 2,8 fordulatos kormánnyal hajszálpontos az irányítás, és örömteli, hogy van visszajelzés a kerekek felől. A menettulajdonságok egyszerre biztonságosak és szórakoztatók, a Sporttal meglepő tempóval vadászhatók a kanyarok, a far csak szándékosan lengethető be, de ilyenkor sem viselkedik ijesztően az autó. Az elöl hűtött, hátul tömör tárcsákkal lassító fék jól vizsgázott a szerpentineken, a tempós szakaszokon taposva sem éreztünk drámai hatásfokcsökkenést.

Az egyetlen hiba a némaság. A vaskos kipufogók csak látványkellékek, a Sportnak sem indításkor, sem menetben nincs bizsergető hangja; durrogást, ropogást, de még csak sejtelmes duruzsolást sem hallani. Kár. Így azonban kellemesebb a hosszú távú utazás, a főtengely 130 km/h-nál 3000-et fordul percenként, a motorzaj távoli, tényleg csak a nagyobb hibák ütnek fel a vártnál keményebben.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás