Tesztnapló: Ford Puma ST X 1.0 EcoBoost MHEV – Mérgezett egér

Aki automataváltós Ford Puma ST-t szeretne, annak 30 lóerőt és 500 köbcentit fel kell áldoznia. Cserébe könnyű hibrid rendszert is kap a csomagban.
2025. február 6.
aron

Aki automataváltós Ford Puma ST-t szeretne, annak 30 lóerőt és 500 köbcentit fel kell áldoznia. Cserébe könnyű hibrid rendszert is kap a csomagban.

 

Este hibátlanul dolgozik az automata távfény. A megjelenésben nincs különbség a 200 LE-s ST-hez képest
Este hibátlanul dolgozik az automata távfény. A megjelenésben nincs különbség a 200 LE-s ST-hez képest

Ford Puma ST: Karosszéria, utastér

A Ford Pumát már többször megénekeltük, így címszavakban a lényeg: az ST karosszériája nincs túldíszítve, a 19 colos mattszürke alufelnik és a piros féknyergek alapból járnak. A pult csak a piros varrásokkal és az ST logós kormánnyal tér el, a 12,3 colos műszeregység digitális, a szín és a grafika a menetprogramok szerint változik. Bosszantó, hogy az infotainment nem tud magyarul, öröm, hogy a légkondi kezelése fizikai gombokkal történik. A helykínálat a kategóriának megfelelő, 185 cm-es testmagasságig hátul is el lehet férni, a kacattartók száma elegendő. A ST első sportüléseit korábban a Recaro szállította, ezeket most a Ford a saját Performance üléseire cserélte – az ülőfelület kellően kemény, van fűtés, a tartás minden irányban jó, a fejtámla nem állítható. Az általános minőség dicsérhető (a gyártás román), a felületek zöme kellemes tapintású, zörgések nincsenek. A csomagtartó szerethető furfangja a mély MegaBox rekesz, melynek alján vízleeresztő dugó van, így akár nagynyomású mosóval is tisztítható.

 

Sportban fekete/piros a műszeregység, a kipufogó hangja dörmögőre vált. A kormány gombokkal zsúfolt, de a kezelés könnyen tanulható. A dekoráció karbonutánzat
Sportban fekete/piros a műszeregység, a kipufogó hangja dörmögőre vált. A kormány gombokkal zsúfolt, de a kezelés könnyen tanulható. A dekoráció karbonutánzat

Motor, erőátvitel

Az eredeti Ford Puma ST kéziváltós, a motorja háromhengeres, turbós 1,5-ös és 200 LE-s. A hétfokozatú, duplakuplungos robotváltó azonban nem ehhez kapcsolódik: akinek fontos a kényelem, meg kell elégednie az 1,0 l-es motorral, amely a Pumában itt a legerősebb (170 LE, 200 Nm) és 48 V-os könnyű hibrid rendszerrel van megfejelve. Az integrált generátor 15 LE-vel tud besegíteni (szíjhajtáson át a főtengelyre), ha villanymotorként dolgozik, a csúcsnyomaték 3000/percnél 248 Nm. A váltó ügyes, Sport üzemmódban – amikor a kipufogó hangja is mélyebbre vált – fel és le egyaránt gyorsan kapcsol, de a kormányról kézzel is pöcögtethető. A fogyasztás józan keretek között tartható, a tesztet 6,7 l-rel zártuk, igaz többet mentünk országúton, mint városban.

BYD DOLPHIN

 

Ford Performance felirat is került az 1,0 l-es, 170 LE-s motorra
Ford Performance felirat is került az 1,0 l-es, 170 LE-s motorra

Vezetés, menettulajdonságok

Normál alkat esetén a vezetői pozíció tökéletesen belőhető, a deréktámasz elektromosan állítható, a fémtaposós pedálok rendje hibátlan. A Sport menetprogram külön gombot kapott a kormányküllőn, ezen felül van még Normal, Eco és csúszós burkolatra való setup. Az automata ST nem ér fel a kéziváltós szintjére, de egy 4,2 m hosszú kiskocsi esetén aligha kell szégyenkezni a 7,4 s-os százas gyorsuláson és a 210 km/h-s végsebességen. A 2,3 fordulatos kormánnyal célpontos az irányítás, a megerősített fékekkel bolondbiztos a lassulás, az erő is megfelelően adagolható. A Hitachi gátlókkal dolgozó felfüggesztés elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros, a rugózás és a csillapítás is kemény, feszes, a komfortot pedig nem növelik a hatalmas felnikre szerelt /40-es gumik. Cserébe a Ford Puma kiváló játékszer, hajtási befolyás alig érezhető a kormányon, elképesztően jól kanyarodik, határhelyzetekben is magabiztosan uralható. Az élményt önzáró differenciálművel lehetne még fokozni, de ilyet csak a 200 LE-s ST-hez vehetünk, ehhez a szerényebbhez nem – kár. Hetedikben 90-nél 2000, 130-nál 2900/perc a fordulat, az erőtartalékkal könnyed mutatványok az előzések, a kipufogó mély, olykor durrogó hangja „lekeverhető”, ha zavar az utazás során. A gördülési zaj és a menetszél susogása átlagos.

 

Jól tartanak az új sportülések, az ülőlapok hossza is állítható. Hátul ketten utaznak kényelmesen, az álpadlós csomagtartó aljában kb. 80 l-es a MegaBox
Jól tartanak az új sportülések a Ford Pumában, az ülőlapok hossza is állítható. Hátul ketten utaznak kényelmesen, az álpadlós csomagtartó aljában kb. 80 l-es a MegaBox

Ford Puma felszereltsége

Az ST X nagyvonalúan felszerelt, nem kell pluszban fizetni a sportülésekért, a navigációs infotainment rendszerért, a B&O hifiért és a 19 colos alufelnikért sem. Vehetünk csomagban vezetősegédeket, tolatókamerát, napfénytetőt és metálfényt.

BYD DOLPHIN

Összegzés

Lehet fanyalogni a szerényebb ménes és a hiányzó sperrdifi miatt, de akinek fontosabb az automata váltó, aligha fog keseregni, mert a Ford Puma ST-ben így is maradt annyi izgalom, hogy mindig boldogan üljünk a volánja mögé.

 

Ezen a kéken kívül nincs más feltűnő szín a palettán, pedig az ST-hez nagyon illene egy élénk sárga, zöld, vagy narancs. A piros féknyereg alapáras
Ezen a kéken kívül nincs más feltűnő szín a palettán, pedig az ST-hez nagyon illene egy élénk sárga, zöld, vagy narancs. A piros féknyereg alapáras

 

 

Előnyei

  • Általánosan jó kidolgozás
  • Helykínálat, kényelem (elöl)
  • Csomagtér (MegaBox)
  • Hajtáslánc
  • Remek vezethetőség

Hátrányai

  • Beszállás (hátra)
  • Magyar menü hiánya
  • Vezetősegédek felárért
  • Menetkomfort

Ford Puma műszaki adatok

Soros háromhengeres, közvetlen befecskendezéses, változó vezérlésű, startstopos, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 999 cm3. Furat x löket: 71,9×82,0 mm. Sűrítési arány: 10,0:1. Teljesítmény: 170 LE/125 kW (5750/min). Nyomaték: 200 Nm (2000–5500/min). 48 V-os könnyű hibrid rendszer. ISG (integrált generátor) teljesítménye: 15 LE/11,5 kW. Akkumulátor: 8 Ah kapacitású, léghűtéses, lítium-ion szerkezetű. Hétfokozatú duplakuplungos robotváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, tekercsrugók. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér 456–1216 l. Üzemanyagtartály: 42 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4226x1805x1533 mm. Tengelytáv: 2588 mm. Saját tömeg: 1394 kg-tól. Gumiméret: 225/40 ZR19. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,4 s. Végsebesség 210 km/h. Vegyes fogyasztás (WLTP): 6,3 l/100 km. CO2 (WLTP): 144 g/km. Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km. Általános garancia: 5 év vagy 100 000 km. Védőszárny szolgáltatás: 1 év (meghosszabbítható). Fényezési garancia: 2 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: 20 000 km vagy évente.

Ára: 14 030 000 Ft
Akciós ára: 11 680 000 Ft

 

PetAla

Megjelent: Az Autó 2023/10.

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek