Barion Pixel

Tartósteszt: Dacia Spring 45 Comfort Plus – Helyiérdekű

Féléves tartóstesztre fogtuk az Autobest 2022-es győztesét.
2025. január 15.
aron

A Dacia Spring megbízható mindennapi társ, két hosszabb útra is el­merészkedtünk vele.

Tapasztalatok az autóról

Az eddigi 8 hónap alatt több mint 5500 km-t futott nálunk a tartóstesztre fogott elektromos Dacia Spring, az Autobest 2022-es fődíjasa. Tavasszal örültünk, hogy a melegebb idők megérkeztével felgyorsult a töltés és megnőtt a hatótáv. A léghűtéses akku igazán 15 és 25 fok között érzi jól magát, így a forró nyári napokon kicsit újra lassabban vette a töltést, és a kijelzett hatótáv-értékek is csökkentek a tavasziakhoz képest.

Téli gumikkal vettük át januárban, tavasz óta alacsony gördülési ellenállású nyáriakon fut, ez is komolyan hozzájárul a fogyasztás csökkenéséhez. A kínai Linglong abroncsok (az autó maga is kínai gyártású) csendesek, de a tapadásuk gyenge. Az aktuális ráncfelvarrással lényegében csak az orr változott, a Comfort Plus-t pedig az Expression felszereltség váltotta le: ezzel tolatókamera és navigáció is, úgy, mint korábban
Téli gumikkal vettük át januárban, tavasz óta alacsony gördülési ellenállású nyáriakon fut, ez is komolyan hozzájárul a fogyasztás csökkenéséhez. A kínai Linglong abroncsok (az autó maga is kínai gyártású) csendesek, de a tapadásuk gyenge. Az aktuális ráncfelvarrással lényegében csak az orr változott, a Comfort Plus-t pedig az Expression felszereltség váltotta le: ezzel tolatókamera és navigáció is, úgy, mint korábban

Íme, a friss számok: az eddigi legnagyobb kijelzett hatótávolságot egy kellemes, 25 fokos júliusi napon értük el, ekkor „tele tankkal” 247 km-t írt ki a rendszer. Télen még azt írtuk, hogy a kijelzett hatótávérték a megtett kilométerek számánál átlagosan 10%-kal jobban fogy, ez tavaszra az ellenkezőjére változott, és most is így van: a mutatott fogyásnál 5-10%-kal többet tudunk megtenni egységnyi töltésmennyiséggel. Az állandó légkondi használat sem rontotta jelentősen az adatokat, méréseink alapján átlagosan 2,36 km-t tettünk meg 1%-nyi (kijelzett) töltéssel, így a számított hatótáv 236 km körüli. Ez különösen jó érték a gyári, (WLTP szerinti) 224 km tükrében. Ráadásul az Autobest tavalyi, spanyolországi nagy villanyautó-tesztjén a Spring 26,8 kWh-s valós kapacitású akkujában még 0%-nál is maradt további 31 km a teljes megállásig, így az összes hatótáv, vegyes üzemben, óvatos vezetéssel akár 267 km is lehet.

Autópályán is jártunk, tartósan 100-110-zel kellemesen lehet utazni vele, és így még a kamionok szélárnyékát is ki tudtuk használni időnként. Többször megtettük a Budapest–Siófok–Budapest távot (összesen 210 km), egyszer 227, másszor pedig 241 km-es kijelzett hatótávolsággal útnak indulva. Az első esetben 32, a másodikban pedig 41 km-es „maradványértékkel” értünk haza. A teljes 5500 km-re vetített vegyes fogyasztás, saját méréseink alapján (főleg városban és országúton) 12,2 kWh/100 km-re adódott, a ténylegesen felvett energiamennyiség átlaga, a műszerünk szerint – a veszteségeket is bekalkulálva – 13,5 kWh/100 km. Az ECO üzemmódot változatlanul ritkán használjuk, mert (főleg országúton) rossz vele a gázreakció, miközben a kijelzett hatótáv-értékhez, – annak eredeti nagyságától függetlenül – legfeljebb 7-8 km-t tesz hozzá.

A jobb első ajtózár a meleg időben elcsendesedett. A töltőcsatlakozó és a motortér fedele korábban időnként egy-egy fekvőrendőrön is kipattant, egy kis kenéssel a hibát mi magunk orvosoltuk. A középkonzol menüje – főleg nagy hidegben és forróságban – változatlanul lassú, és a tolatókamera képe is lassan tölt be, de csak közvetlenül indítás után. A Springgel még a drágább áramárakkal számolva is 1000 Ft/100 km körüli költséggel autózhatunk.

BYD DOLPHIN

Műszaki adatok: Dacia Spring 45 Comfort Plus

  • Háromfázisú léghűtéses szinkronmotor, elöl.
  • Teljesítmény: 44 LE/33 kW (3000-8200/min).
  • Nyomaték: 125 Nm (500-2500/min).
  • Fix áttétel, elsőkerék-hajtás.
  • Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés.
  • Elöl tárcsa- hátul dobfékek.
  • Csomagtér: 290–620 l.
  • Akkukapacitás: 27,4 kWh (ebből 26,8 kWh a kihasználható).
  • Akkuszerkezet: lítiumionos, léghűtéses.
  • Hosszúság x szélesség x magasság: 3734x1770x1516 mm.
  • Tengelytáv: 2423 mm.
  • Saját tömeg: 970 kg-tól.
  • Gumiméret: 165/70 R14 (Linglong Green-Max HP).
  • Végsebesség 125 km/h.
  • Gyorsulás (0–100 km/h): 19,1 s.
  • Fogyasztás (vegyes): 11,9-13,9 kWh/100 km.
  • Tesztfogyasztás: 12,2 kWh/100 km.
  • Általános garancia: 3 év, vagy 100 000 km.
  • Védőszárny szolgáltatás: 3 év.
  • Fényezési garancia: 2 év.
  • Rozsdagarancia 6 év.
  • Akkumulátor garancia: 8 év, vagy 120 000 km.
  • Szervizintervallum: 30 000 km vagy 1 év.

 

SZG

Megjelent: Az Autó 2022/10.

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek