Barion Pixel

Használtautó-teszt: Volkswagen Golf Plus 1.6 Comfortline (2007) – Örökre?

A kompakt egyterűek között két méretosztály is létezik, a kisebbek között a Volkswagen Golf Plus lehet az egyik titkos favorit.
2025. március 20.
admin

A kompakt egyterűek között két méretosztály is létezik, a kisebbek között a Volkswagen Golf Plus lehet az egyik titkos favorit.

 

Korrekt állapotú a  Volkswagen Golf  fényezése, a lemezek mindenütt rozsdamentesek, a beszállás könnyű, az ajtók finoman záródnak. Az A-oszlop osztott ugyan, de így is nagyban akadályozza a kilátást keresztirányban. Bal oldali tükre aszférikus
Korrekt állapotú a  Volkswagen Golf  fényezése, a lemezek mindenütt rozsdamentesek, a beszállás könnyű, az ajtók finoman záródnak. Az A-oszlop osztott ugyan, de így is nagyban akadályozza a kilátást keresztirányban. Bal oldali tükre aszférikus

Az egyterűek másfél évtizede még sikert hoztak az autógyártóknak, mára leáldozóban van a csillaguk, helyüket a szabadidő-autók vették át. Az ötös Golfra épülő Plus változat is jó gondolatnak tűnt, hiszen a kompakt külső egy mérettel nagyobb belső teret rejt. 2004-től tíz éven át készült két generációban, nagyon hasonló fizimiskával. A kipróbált példányt a kevés hibával bosszantó, de elég vérszegény 1,6 l-es benzines hajtja, és ahhoz képest, hogy 276 ezret futott, parádés állapotban megmaradt.

Karosszéria, utastér

Átlagos oldaltartásúak és kemény tömésűek az első ülések, a térkínálat tágas, a vezető jobb térde/sípcsontja sincs veszélyben, bár a középkonzol nem keskeny. A felhasznált anyagok szépek, zömük kemény, de a műszerfal tetejére jutott egy nagy puha felület is. A gondos karbantartásról árulkodik, hogy lényegében újszerű a belső, a burkolatokon nem látszanak használati nyomok, még az ajtóbehúzók vagy a festett ablakemelő kapcsolók sem koptak meg, a bőrvolán és váltógomb felülete is csak fényes. Menet közben semmi sem zörög vagy nyikorog, nagyon egyben van az autó. A középkonzol nincs túlbonyolítva, a rádió és klíma kezelése egyszerű.

 

BYD DOLPHIN

Egyszerű kialakítású, jól informáló pult felül puha műanyaggal, könnyen kezelhető automatikus klímával, nem túl nagy kesztyűtartóval, sok kacattartóval (ezek közül több gumírozott felületű)
Egyszerű kialakítású, jól informáló pult felül puha műanyaggal, könnyen kezelhető automatikus klímával, nem túl nagy kesztyűtartóval, sok kacattartóval (ezek közül több gumírozott felületű)

 

Nem rossz ülni a Volkswagen Golf Plus első üléseiben, de jól jönne a deréktámasz és a középső kartámasz. Hosszú sínen tologathatók a hátsó ülések, a középső támlarész külön is lehajtható, rajta pohártartókat alakítottak ki. Vaskos a középső padlómerevítés,s elég szűkek a hátsó ajtók zsebei
Nem rossz ülni a Volkswagen Golf Plus első üléseiben, de jól jönne a deréktámasz és a középső kartámasz. Hosszú sínen tologathatók a hátsó ülések, a középső támlarész külön is lehajtható, rajta pohártartókat alakítottak ki. Vaskos a középső padlómerevítés,
s elég szűkek a hátsó ajtók zsebei

Nem nagy a kesztyűtartó, az első ajtózsebek viszont azok (a hátsók ellenben keskenyek). Sok kisebb-nagyobb kacattartó, pohár- és flakontartó veszi körül az utasokat. A hátsó lábtér igazán grandiózus, ha a tologatható második sort a hátsó végállásnál rögzítjük. Szellős a fejtér is, s ha nem lenne a gátként meredező középső padlómerevítés, a középen ülő utas sem panaszkodhatna. Az 1/3-2/3 arányban osztott ülések támlája több ponton rögzíthető, és egyszerűen le is dönthető (elfektetve nem lesz teljesen vízszintes a felület). A csomagtér padlója mélyen van, a nagy cuccokat nem könnyű beemelni, az alapból 395 literes koffer fedele kellően magasra emelkedik.

Motor, erőátvitel

 

Az akkori Passat és Jetta is majdnem ugyanilyen hátsó lámpatestet kapott. A vaskos tetőoszlop hátra átlósan akadályozza a szabad kitekintést. Tengelytávja megegyezik az ötös Golféval (2580 mm)
Az akkori Passat és Jetta is majdnem ugyanilyen hátsó lámpatestet kapott. A vaskos tetőoszlop hátra átlósan akadályozza a szabad kitekintést. Tengelytávja megegyezik az ötös Golféval (2580 mm)

A 102 lovas, 1,6 l-es benzines szépen jár (csak minimális remegést érezni alapjáraton), s nem éppen csendes üzemű, a 148 Nm csúcsnyomatéktól sem várhatunk dinamikus gyorsításokat. De hogy az 1,3 tonnás autó azért valahogy menjen, rendkívül rövidre vették a váltóáttételeket: 90 km/h-nál forog 3000/percet a motor ötödikben. Így már városban jó ez utóbbi fokozat, de sztrádán zavaróan hangosan morajlik a négyhengeres, amely 2500/perctől válik élénkké.

BYD DOLPHIN

Maga a kézi váltó egyébként precízen és finom mozdulatokkal kapcsolgatható. Vegyes üzemben 8-10 l/100 km közötti fogyasztás a reális. Az olajfogyasztás eddig az előírásokon belül maradt, 30 ezrenként kapott friss kenőanyagot a motor. A klímakompresszort már cserélték (típushiba), ahogy a hűtőt is, és váltófelújításon szintén átesett már a tesztautó.

Vezetés, menettulajdonságok

Elektromos szervós kormánya há­rom­fordulatos, közvetlensége megfelelő, visszajelzései csekélyek, középállásba jól visszatalál. A rugózást kellően komfortosra hangolták, ezzel együtt kanyarban sem ügyetlen, orrtolása nem túlzó. Csak a nagyobb keresztbordáknál üt jelentősebbet az autó, a kátyúkezelés sem rossz. Egyenesfutása rendben van, négytárcsás fékrendszere elég gyengén teljesít. A szélzaj sztrádatempónál már erős, de a menetzajok összességében visszafogottak. A futóművek felől nem hallatszik kopottságra utaló kopogás.

 

Alaphelyzetben is kellően tágas a Volkswagen Golf Plus, a raktér egyszerű anyagokkal burkolt, amelynek padlója elég mélyen fekszik. Legalul szükségpótkerék bújik meg. Van négy rakományrögzítő, de ötletes tárolórekeszt vagy hevedereket ne keressünk
Alaphelyzetben is kellően tágas a Volkswagen Golf Plus, a raktér egyszerű anyagokkal burkolt, amelynek padlója elég mélyen fekszik. Legalul szükségpótkerék bújik meg. Van négy rakományrögzítő, de ötletes tárolórekeszt vagy hevedereket ne keressünk

 

Vegyük vagy ne?

A Golf Plus-szal általában nagyon elégedettek gazdáik, az autó kevés hibával bosszant, jól összerakott és megbízható társ. Az alapfelszereltség viszont (a VW-től megszokott módon) elég szegényes, így aki használtak között válogat, inkább a gazdagabb kivitelek között keresgéljen (Comfortline, Perfekt), bár az ellátmány sok esetben ezeknél sem teljes (lásd a tesztautót, ahol hiányzott a középső kartámasz). Az alkatrészek nem drágák hozzá, értéktartása átlag feletti. A cikkben is említett klímakompresszor-meghibásodás a kor Golf-alapú modelljeinél rendre előfordul (Audi A3-tól a Skoda Octaviáig egyaránt), de ha ezt letudtuk, utána jellemzően nem lesz gond ezzel a felszereléssel.

Melyik motorral?

Alapból az 1,4 l-es, szívó benzinessel jött a Plus, de ezt a 75 lovas egységet inkább kihagynánk, hiszen még a 102 lovas 1,6-ossal is küzd az autó. Utóbbi egyébként a benzinesek közül a leginkább ajánlott tartóssága okán (helyette kínálták még a gyártás második felétől elérhető 1.4 TSI-t, de a láncnyúlásos baj ezt is érintette, valamint a közvetlen befecskendezéses, de szívó 1.6 FSI-t és 2.0 FSI-t, ám ezeket is inkább elkerülnénk). A dízelek közül az 1.9 PD TDI örök darab (90 és 105 LE-vel is), a 2.0 PD TDI-nél a PD-elemekkel lehet gond. A kézi váltók általában nem sok gondot okoznak, és az „olajos” DSG is tartós, ha ügyelnek a karbantartására.

Előnyei

– Tágas utastér
– Jól variálható hátsó tér
– Kényelmes futómű
– Tartós motor
– Biztonságos menettulajdonságok
– Sok rakodóhely
– Jó összeszerelési minőség
– Megbízható üzem

Hátrányai

– Vaskos A- és C-oszlop
– Kissé hangos motor
– Túl rövid váltóáttételezés
– Iszákos motor
– Gyenge fékteljesítmény
(a tesztautónál)
– Mélyre tett csomagtérpadló

Volkswagen Golf Plus műszaki adatai

Hengerűrtartalom [cm3]: 1595
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 102/75 (5600)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 148 (3800)
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 8-10
Gyorsulás (0–100) km/h [s]: 12
Végsebesség [km/h]: 180
Hosszúság x szélesség x magasság [mm]: 4205x1760x1580
Tengelytáv [mm]: 2580
Csomagtartó [l]: 395–1450
Gumiméret: 205/55 R16

 

A tesztautót a Gablini Használtautó Plusz biztosította.

Megjelent: Az Autó 2018/10.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek