Használtautó-teszt: Opel Corsa 1.0 12V (2003) – A húszéveseké a világ?

A harmadik generációs Opel Corsa C-ből bőséges a merítés. A kínálat közepéből választottunk belépő motoros, alapfelszereltségű, háromajtóst.
2025. február 10.
aron

A harmadik generációs Opel Corsa C-ből még bőséges a merítés, mi a kínálat közepéből választottunk tesztre egy belépő motoros, alapfelszereltségű, háromajtós példányt.

 

Műanyagok védik a kerékíveket, a lökhárítókra jutottak koptatócsíkok és a rányitások ellen is van némi oldalvédelem
Műanyagok védik a kerékíveket, a lökhárítókra jutottak koptatócsíkok és a rányitások ellen is van némi oldalvédelem

Az Opel Corsa C generáció 2000 és 2006 között élt, ez nem különösebben hosszú idő, a ráncfelvarrást félidőnél, 2003 nyarán (a 2004-es modellévre) hajtották végre – az első lökhárító osztott alsó légbeömlője árulkodik, hogy az éppen 2003-as tesztalanyunk már a frissítés utáni kiadás.

Karosszéria és utastér

 

Megkopott a légzsákos kormány, de alapjaiban még esztétikus a pult, melyen sehol nincs repedés
Megkopott a légzsákos kormány, de alapjaiban még esztétikus a pult, melyen sehol nincs repedés

Az Opel Corsa elsősorban méretei miatt került hátrányba a versenytársaival szemben, hossza nem éri el a 3,9, tengelytávja a 2,5 m-t, azaz valóban kicsi. Az utastér keskeny, a helykínálat legfeljebb átlagos termettel megfelelő, a háromajtós használatát pluszban nehezíti a második sorba való be-, illetve az onnan kijutás. A csomagtartó 260–1060 l-es, könnyen pakolható, az osztottan dönthető üléstámlákkal sík rakodófelület azonban nem alakítható ki. Karosszériából létezett három- és ötajtós, előbbi városi kisáruszállítóként is kapható volt (Corsavan).

BYD DOLPHIN

Opel Corsa: motor, erőátvitel

A 2004-es modellévre letisztult a motorsor, az 1,0 l-es (60 LE) maradt az alapgép, de már nem kínáltak hozzá automata váltót, csak az 1,4-eshez (90 LE). Arany középútnak megtartották az 1,2-est (75 LE), a sportos GSi-be pedig 1,8-ast (125 LE) szereltek. A dízeleknél törölték a korábbi 1,7-est és jött az új 1.7 CDTI (100 LE), valamint az 1.3 CDTI (70 LE), amihez ugyancsak lehetett automata váltót venni.

Csúnya: 20 év alatt megadta magát a műbőr a váltókarnál és a kézifékkarnál is. A kormány a küllőknél is kopott. Utólag került bele rádió, a gyári 2 DIN-es helyére. A fűtés/szellőzés vakon kezelhető a három tekerővel, a piktogramok nem koptak le
Csúnya: 20 év alatt megadta magát a műbőr a váltókarnál és a kézifékkarnál is. A kormány a küllőknél is kopott. Utólag került bele rádió, a gyári 2 DIN-es helyére. A fűtés/szellőzés vakon kezelhető a három tekerővel, a piktogramok nem koptak le

Összeszerelési minőségben, megbízhatóságban az Opel Corsa átlagos. A C-nek nincs komolyabb betegsége, de mivel 20 év körüli autókról van szó, már minden előjöhet a rozsdásodástól kezdve a szerkezeti hibákig, kiváltképp, ha korábban karambolozott is az autó. Vásárlásnál ne sajnáljuk a pénzt komolyabb átvizsgálásra.

A vezérműszíj rendszeres cseréjét észben kell tartani. A szervokormányoknál gyakori az olajfolyás, előfordulhatnak elektromos problémák (generátor) és ahogy a legtöbb típusnál, a kipufogó sem örök életű. Bosszantó, hogy a felszereltség a nívósabb kiviteleknél is hiányos, például a légkondis C ritka, mert akkoriban ez drága luxusnak számított és szinte minden esetben pluszpénzt kértek érte.

2003-as, harmadik gazdás, az alap 1,0 l-es motorral hajtott tesztautónk állapotát és 132 ezres futását tekintve a hazai kínálat középmezőnyébe tartozik. Ilyen korú C-ket 150 000 és 850 000 forint között találni a legnagyobb hazai használtautós portálon.

BYD DOLPHIN

Jelenlegi tulajdonosa 2015-ben vásárolta, heti szinten, de jellemzően rövid távokra használja, ezért helyesen évente, s nem a megtett kilométer függvényében cserélteti az olajat.

Hátul alig van nyoma használatnak. Az ablak tekerős
Hátul alig van nyoma használatnak. Az ablak tekerős

A karosszéria sehol nem rozsdásodik, még csillog a fényezés, szerencsére nincsenek komolyabb horzsolások, parkolási sérülések, csak apró kavicsfelverődések rontják néhol az esztétikát – és hátul leesett a villám logó. A generátort már felújították, ahogy a kipufogót is cserélték.

Az évek során két kisebb koccanás történt, egy rátolatás és egy megtolás, ezeket szakszerűen javították. Belül már jobban szembetűnik az elmúlt két évtized, de az is látszik, hogy a kis Opelnek volt és most is van gazdája.

Kopások az ajtókon és a kormányon látszanak, a pult nem repedt és meglepően jól bírják a pedálgumik – ellentétben a kézifékkar és a váltókar szoknyájával, ahol a műbőr csúnyán elrongyolódott. Az első üléseket huzatok védik, alatta a kárpit szép, a szivacs még tart, de a vezetőnél már érezhető némi puhulás. A hátsó üléseket alig használták, illetve használják, itt éveket tagadhatna le az Opel Corsa.

Felszereltség

Nincs álpadló, de dönthető az üléstámla. A tér alapból 260 l-es
Nincs álpadló, de dönthető az üléstámla. A tér alapból 260 l-es

A felszereltség puritán, egyszerűbb fel­sorolni, hogy mi van benne: ve­­zetőoldali légzsák és fordulatszámmérő. Szervokormányról, elekt­romos ablakokról és tükrökről, légkondiról legfeljebb álmodik a tulajdonos, ám ennek ellenére szereti a C-t, mert városi használatra a méretei miatt ideális és a 60 LE ellenére relatíve fürge, hiszen a saját tömege 905 kiló.

Autópályán már adódhatnak erőnléti nehézségek, főleg utasokkal és csomagokkal, ahogy az oldalszélre is érzékeny a kis Opel. Mivel éppen a teszt előtt vizsgázott, a vezethetőségében nem találtunk semmi kivetnivalót, csak olyan, a típusra jellemző dolgokat, mint a pontatlanul megvezetett váltókar.

 

Inkább metálfényre, mintsem kényelmi tartozékokra költött az első tulajdonos. A levált Opel logó helyét a ragasztó maradéka jelzi
Inkább metálfényre, mintsem kényelmi tartozékokra költött az első tulajdonos. A levált Opel logó helyét a ragasztó maradéka jelzi

 Opel Corsa műszaki adatai

  • Hengerszám/szelepszám: 3/12
  • Hengerűrtartalom [cm3]: 998
  • Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 60/44(5600)
  • Nyomaték [Nm (1/min)]: 88(3800)
  • Vegyes fogyasztás [l/100 km]: 5,3
  • Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 16,0
  • Végsebesség [km/h]: 156
  • Hosszúság x szélesség x magasság [mm]: 3839x1646x1440
  • Tengelytáv [mm]: 2491
  • Saját tömeg [kg]: 905
  • Csomagtartó [l]: 260–1060
  • Gumiméret: 165/70 R13

 

(fotók: kszphoto)

 

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek

Fizetni kell az M Sport csomagért és a matt fényezésért

Tesztnapló: BMW iX1 xDrive30 – Kell ennél több?

A BMW iX1 karosszériája 4,5 m-es, fél-másfél köbméter között variálható csomagtartó, 313 LE-s teljesítmény, akár 440 km-es vegyes hatótáv. Reálisan ennél többre aligha van szüksége egy átlagos felhasználónak.