Volkswagen Golf V, VI használtan

Az Autó 2013 Használtautó Katalógusból kiderül, hogy milyen használt autó az V-ös és a VI-os Golf, valamint az ezekre épülő Jetta. A lapban visszahívásokról, modellmúltról is olvashatnak.

Hibalehetőségek Gyorsan lemerülő akkumulátor, hibás váltószoftver, szoruló csomagtérzár, légkondicionáló hibák, hamar kopó kuplungkinyomó csapágy, zörgő lengéscsillapítók, üzemképtelen központi zár, kifújó kipufogó (1,4-esek), zörgő gyári hangszórók, üzemképtelen sebességtartó automata, zárlatos indexkapcsoló, szoruló váltórudazat, befecskendezőhibák (hengerenkénti kétszelepes dízelek), motorirányító elektronika.

Szerviztapasztalatok Különösen az 1,4-esekre jellemző, hogy akár két-három nap állás után lemerül az akkumulátor. Ilyenkor gyakran a motorirányítás is megbolondul, új akkut beszerelve is csak műhelysegédlettel indítható az autó. Szoftverhiba miatt az automata szívató is bekapcsolva maradhat, ezt a szervizek ingyenesen orvosolják. A csomagtérajtó zárjának szorulása mindennapos, szerencsére beállítással és kis kenéssel a hiba viszonylag egyszerűen elhárítható, nem kell alkatrészt cserélni. A központi zár működésképtelenségét rendszerint a távirányító zárlata okozza, de előfordulhat, hogy a zármodul a hibás, s csak a komplett modulcsere segít. A légkondicionálók fejegysége zárlatos lehet, s változatos hibatünetek sokaságát produkálja: olykor csak forró levegőt fúj, ám az is megeshet, hogy miközben minden visszajelzője kialudt, jéghideg levegőt terel az utastérbe. A benzinmotorok jellegzetes hibája a kuplung kinyomócsapágyának gyors kopása, ez kuplungoláskor hangos, fémes nyüszítéssel jár. Az első sorozat első lengéscsillapítói nemcsak eresztik az olajat, gyakran hangosan zörögnek is. A kipufogó kifújhat a leömlő öntvény és a gyűjtőcső találkozásánál (1,4-esek). A tempomat a központi egység beázása, miatt lehet üzemképtelen, csak cserével gyógyítható. Az indexkapcsoló zárlata sorozathiba, a szervizek általában garanciában cserélik, jellemzően nem sokkal jobbra, így a hiba ismétlődhet. A váltórudazat szorulása főként a benzinmotoros Golfokra, Jettákra jellemző, beállítással, kenéssel javítható. A hengerenkénti kétszelepes dízelmotorok a nagynyomású rendszert ellátó gázolaj-tápszivattyú zárlata miatt lehetnek indíthatatlanok. A benzinesek üzemanyag-szivattyúi már fél százezres futás után cserére szorulhatnak, jellegzetes nyekergő zajuk előjel a közelgő végre. A dízelmotorok a főtengelyszimeringnél ereszthetik az olajat, a hibára a látható nyomokon kívül az átlagosnál jobban „fogyó” olaj figyelmeztet. A VI-os sorozatnál az aeroblade ablaktörlők gumijai hajlamosak összegyűrődni, az ablakemelő motorok megszorulhatnak. Az 1,4-es TSI-k motorirányítása megbolondulhat, a szoftverfrissítés segít. Ugyanígy frissítendő lehet a DSG-váltók szoftvere. A 2,0 l-es TDI-k gázolajvezetékei szivároghatnak, a motoroknak izzítási bajaik lehetnek, és az 1,2-es TSI-kel is lehet üzemanyag ellátási gond.