EuroNcap törésteszt: Mitsubishi Space Wagon – 1999

Frontális ütközésnél rosszul véd, nem elég merev. A vezető ajtaja összegyűrődött.

Frontális ütközés A vezető feje még felfújódás előtt beleütközött a légzsákba. A kormánykerék a vezető nyakának és mellkasának sérülését okozhatja. Az első övekhez előfeszítő is tartozik, de semmiféle jele nem volt, hogy működött volna. A lábtér roncsolódása sérülést okoz a vezetőnek.

Oldalütközés Jó teljesítményt nyújtott az autó, de a vezető feje az ablaknak ütközött. Ennek ellenére csak a hasa került kissé veszélybe.

Gyermekvédelem A védelem gyenge.

 

Az Euro NCAP pontozási rendszer

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.