Elköszönt a Conti TS 790, amely gyártásának kezdete, 1998 óta 11,5 millió darabban kelt el, és 29 alkalommal végzett az első helyen különböző teszteken. Utódja hasonló sikerre számíthat.
![]() | |
| |
A gumifejlesztők az autógyártókhoz hasonló kemény csatában kénytelenek egyre jobb abroncsokat gyártani. Tucatnyi márka versenyez a különböző méretosztályokban, a cégek minden évben újabb és újabb megoldásokkal próbálják magukhoz csábítani a vevőket. Az autók mind nagyobb teljesítményűek, és a vezetők elvárják, hogy a tomboló lóerőket télen is képesek legyenek biztonsággal átvinni az útra. Hiába azonban a tömérdek elektronika, jó gumi nélkül semmit sem ér a számítógép.
A Continental számára az idei esztendő különösen fontos lehet, hiszen hat év után nyugdíjba küldi nagy teljesítményű autókhoz ajánlott TS 790-es téli abroncsait, és az ügyfelek elvárják, hogy az új modellek még kiegyensúlyozottabb tudást nyújtsanak. A Continental két új típust kínál az idei szezonra. A TS 810 a közép- és felsőkategória autói számára készül, míg a TS 810 Sportot a nagy teljesítményű járművekhez fejlesztették ki.
Előbbi azok választása lehet, akik előnyben részesítik a kényelmet, valamint az alacsony gördülési zajt és a kedvező rugózási tulajdonságokat. A Sport ezzel szemben az irányíthatósági tulajdonságokra helyezi a hangsúlyt.
![]() | |
| |
A mérnökök az új abroncsok kifejlesztésekor a legújabb eljárásokat és mű szaki megoldásokat alkalmazták. A 810 TS mintázata olyan, hogy profiljának belső része gondoskodik a tapadóél képződésről, így nedves és havas úton is van kellő vonóerő. A minta belső részén ferde állású keresztlamellákat és kiegészítő hosszlamellákat képeztek ki, ezek fokozzák az oldalvezetés mértékét csúszós úton. Az abroncson eltérő számú profilblokk van belül és kívül. A lamellák aszimmetrikusan helyezkednek el a felületen, és belül szélesebbek, mint a külső részen. A TS 810 Sport merev vállövi blokkjai a kanyartulajdonságokat javítják, míg a mintázat középső része, amely a nyári abroncsokéhoz hasonló, csökkenti a fékutat száraz úton történő lassításkor. A belső rész T lamellái a havas-jeges útviszonyok közötti jó tapadás zálogai.
A téli abroncsoknál sok múlik a keverékanyagon is. A TS 810-es gumicsaládnál egy újfajta nedves polimert alkalmaztak. Az aquaplanning, azaz a vízen csúszás ellen hosszanti csatornákkal védekeznek. Ezekből a szélességtől függően hármat, négyet vagy ötöt alakítanak ki a futófelületen.
A gumik magas futásteljesítményre készülnek. A hosszú élettartam érdekében úgynevezett reaktív lágyítót és aktív kormot is adagoltak a gumialapanyaghoz.
Az idei szezonkezdésre a TS 810 25 különböző méretben vásárolható meg, a méretskála 15-től 17 colig húzódik, a szélesség a 185-től a 235-ös extra méretig terjed.
A Sport 19 méretben kerül a kereskedőkhöz, 210 és 240 km/órás sebességhatárig hitelesítve. A Sport legkisebbje 16 colos és 185 mm széles, de akár extrém, 295/30 R 19-es „malomkeréknyi” méretben is megrendelhető.
Mindkét abroncsot kínálják a Continental SSR névre keresztelt defektbiztos technológiával is.
Az új Continental abroncs és vetélytársai összehasonlítását az ADAC által készített tesztben olvashatják.