Balra kanyarodási asszisztenst fejleszt a BMW

Ha az érzékelők szemből közeledő forgalmat észlelnek, de az autó mégis tovább mozog a kereszteződésben, óránként 10 kilométeres sebesség alatt automatikus fékezés következik.

Nem enged a szemből jövők elé gurulni

Egy 5-ös BMW-be építve gyakorlati tesztek zajlanak egy balra kanyarodást biztonságosabbá tevő eszközzel. A berendezés automatikusan aktiválódik, amint az érzékelők felismerik a balra kanyarodó sávba hajtást és a vezető kanyarodási szándékát.

A balra tartó sávra két, egymástól független módon ügyel az új fejlesztés. Egyrészt a navigációs rendszer a kereszteződésekben akár egy méteres pontossággal képes meghatározni a jármű pozícióját. Másrészt kamera figyeli a kanyarodási lehetőséget jelző útburkolati jeleket és a sávhatárokat.

Amint aktiválódik a balra kanyarodási asszisztens, az orrba épített három lézerszkenner 100 méteres távolságig ellenőrzi az autó előtti térséget. A szkennerek nem csak autókra és teherautókra, hanem motorkerékpárokra is reagálnak. Ha az érzékelők szemből közeledő forgalmat észlelnek, de az autó mégis tovább mozog a kereszteződésben, óránként 10 kilométeres sebesség alatt automatikus fékezés következik.

Az ütközés megakadályozásával egyidejűleg figyelmeztető hang és felirat jelzi, miért volt szükség a beavatkozásra és milyen kevésen múlott a baleset. Ez az automatikus beavatkozás azért történik előzetes figyelmeztetés nélkül, mert gyors beavatkozásra van szükség. Ha a járművezetőnek még reagálnia kellene a figyelmeztetésre, az autó addigra már a szembejövők elé, a veszélyzónába gurulna, és a balesetet nem lehetne megakadályozni.

A balra kanyarodási asszisztenst óránként 10 kilométeresnél alacsonyabb sebességre tervezték. Amint a vezető maga lép a fékre, az automatikus fékezés megszűnik, és az autó bármikor továbbindulhat. A biztonság érdekében az új fejlesztést olyanra tervezték, hogy a tevékenységét a vezető bármikor felülbírálhatja. Ha például egy mentő közeledtére el kell hagyni a kereszteződést, ez a gázpedál másodszori megérintésére sikerülni fog.

A járművek közti kommunikáció tovább szélesíti a kiegészítő képességeit. A vezeték nélküli WLAN Car-to-X kommunikációs rendszer az észlelési távolságot 250 méterre növeli. Az egymáshoz közeledő járművek adatokat cserélnek a jármű típusáról, helyzetéről, sebességéről és a kormány elfordítási szögéről