85 éve készült az első Škoda emblémás autó

A Hispano Suiza luxusautójának gyártási jogát 1924-ben vette meg a plzeni ipari konszern.

Škoda–Hispano Suiza 25/100

A Škoda emblémát viselő személyautók első példányát 85 évvel ezelőtt kapta meg az új tulajdonosa. A szárnyas nyíl egy Škoda–Hispano Suiza 25/100 hűtőrácsára került fel. Az autót 1926 májusában vehette át Tomáš Garrigue Masaryk cseszlovák államfő. A spanyol licenc alapján Csehországban gyártott autótípusból 1929-ig alig 100 darab készült.

A Hispano Suiza luxusautójának gyártási jogát 1924-ben, tehát még a Laurin & Klement autógyárral való egyesülés előtt vásárolta meg a plzeni Škoda ipari konszern. A gyártás 1925 tavaszán kezdődött, ami ebben az esetben annyit jelentett, hogy az első autó elkészültéig 1926 májusáig kellett várni.

A luxusautó felépítését az akkori sztár karosszériaépítők, Brožík és Jech, majd később a Laurin & Klement végezte. Minden egyes Hispano Suiza 25/100 egyedi megrendelésre, a tulajdonos igényeinek aprólékos figyelembevételével készült. Ezáltal minden példánya egyedi darab volt.

A felszereltségtől függően az autó önsúlya 2700 kilogramm is lehetett. A jármű végsebessége 140 kilométer volt óránként. Masarykon kívül ilyen autója volt még Antonín Švehla akkori csehszlovák miniszterelnöknek, valamint divatosnak számított a külföldi és csehszlovák iparmágnások és nemesek körében.