Új dízelt kap a Skoda Superb

Az utolsó PD-TDI-t a 140 lóerős, 320 newtonméteres csúcsnyomatékú kétliteres common-rail motor váltja le.

Skoda Suberb

A Volkswagen kínálatából származó régi PD-TDI dízelmotorok kissé darabos járásúak voltak, és nem tudtak elterjedni a fejlettebb közös nyomócsöves technika ellenében. Végül a VW minden leányvállalatánál, így a Skodánál és a Seatnál is fokozatosan leváltották ezeket a nyugodtabb járású, új fejlesztésű motorokra.

Az utolsó Pumpe-Düse dízelmotor a Skoda Superb motorházteteje alatt lakozott. Ezt most a 140 lóerős, 320 newtonméteres legnagyobb nyomatékú, kétliteres common-rail motor váltja le. Két kiegyenlítőtengely gondoskodik a nyugodtabb járásról, ezen kívül a négyhengeres motor sűrítési viszonya 16,5:1-re adódik, szemben az előd 18,5:1-es arányával.

A Superb 4×4 a kulturált dízelmotorral sem válik versenyautóvá, de az könnyedén megbirkózik az 1700 kilogrammos önsúlyú karosszériával. Ennek során nem a nulláról százra való gyorsulás 10,8 másodperce vagy a 201 kilométeres végsebesség a döntő. Sokkal fontosabb a széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre álló csúcsnyomaték, amely teljes terhelés mellett is játszva húzza fel az autót a hegyvidéki utakon.

A Skoda az átlagfogyasztást 6,3 literben adja meg. Ez a gyakorlatban egy literrel több is lehet, vagy éppen fél literrel kevesebb. A frissítés jót tett a Superbnek, érzékenyebb a gázreakció, a motorhang pedig jobban illeszkedik a luxusszintű utastérhez, mint a PD-TDI zenei aláfestése.