Az ADAC szerint nem éri meg az elektromos autó

A német autóklub arra az eredményre jutott, hogy a belsőégésű motorral szerelt autó teljes üzemeltetési költsége kereken a felével marad alatta a vele összehasonlítható elektromos autóénak.

A legnagyobb német autóklub részletes elemzésnek vetette alá a Peugeot Ion elektromos autót és a márkán belül hozzá leginkább hasonlító benzinmotoros Peugeot 107 70 Filou-t. A vizsgálat eredményei szerint a belsőégésű motorral szerelt autó teljes üzemeltetési költsége kereken a felével marad alatta az elektromos autóénak.

Az ADAC részletes számításai a nagyított képen láthatók

Az Ion tulajdonosa az ADAC példaszámítása szerint havonta 700 eurót (191 ezer forintot) fizet, miközben azonos használat mellett a benzines Filou gazdája kijön havi 335 euróból (91450 Ft). Bár az Ion a puszta fogyasztás terén olcsóbbnak mutatkozik, a költségkeretet teljesen felborítja az e-autó vételára. Így már az ebből következő értékcsökkenés válik a legnagyobb kiadási tétellé.

Az elektromos Peugeot-t a német autósok ráadásul nem vehetik meg, csak lízingelhetik. A lízing díja havi 585 euró (159700 Ft). A gyártó ajánlata szerint ebbe 48 havi futamidő mellett évi 10 ezer kilométer futásteljesítmény fér bele, viszont fedezi a javítást és a kopó alkatrészeket, beleértve a gumiabroncsokat is.

Az áramfogyasztás költségét az ADAC a gyártó fogyasztási adatait és kilowattóránkénti 22 centes (60 Ft) áramdíjat figyelembe véve számította ki. A benzinmotoros Peugeot esetén az újkori árat (10990 euró, 3 millió Ft), azonos tartási időszakot és futásteljesítményt vettek figyelembe. Szintén beszámították az értékvesztést, a kötelező szervizeket és az abroncsokat.

Az összevetésben a kötelező biztosítás és az autók adóját is figyelembe vették. Ugyanis az elektromos autó használata Németországban az első öt évben adómentes.

A két Peugeot-modell költségeinek összevetése az ADAC szerint más elektromos autókra is alkalmazható. A kis e-autók akár 60 ezer eurós árcédulája annyit tesz, hogy az elektromos mobilitás drága mulatság, írja az autóklub elemzése. Az ADAC szerint az elektromos autóknak jóval olcsóbbá kell válniuk, hogy versenyképesek lehessenek.