A kétliteres dízelmotort minden modellváltozat megkapja, tehát a Cabrio, a Clubman és a Countryman is.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 2011-es modellév két fontos újdonságot hoz a Minik számára. Egyrészt a BMW-hez tartozó modellcsalád új, az eddiginél jóval erősebb dízelmotort kap. Másrészt felveszik a kesztyűt Citroën DS-sel szemben, és nagyobb segítséget adnak az autó külalakjának egyedi kialakításában.
A franciák a DS3-at kimondottan a Mini konkurenciájának szánták, és eddig sosem látott portfóliót kínálnak hozzá a különféle fényezési, design- és kárpitváltozatokból. A Mini is új színváltozatokkal és kárpitokkal próbál lépést tartani.
Választhatók a festésre grafikák, illetve a felnikre díszítő karikák. A márciusi genfi autókiállításon a "Reef Blue metallic" színben készülő Clubman Hampton különszérián mutatják be a tetőkárpittól a pedálokig terjedő egyedi lehetőségeket.
A Mini új öngyulladó motorja kétliteres lökettérfogatból 143 lóerőt hoz ki. A legnagyobb 305 newtonméteres forgatónyomaték percenkénti 1750 fordulatnál jelentkezik, és igen széles fordulattartományban közel állandó értéken marad.
A menetteljesítményekre így nincsen panasz, a Mini SD (a gyengébb D változat továbbra is a kínálatban lesz) 8,1 másodperc alatt gyorsul százra, és szükség esetén eléri az óránként 215 kilométeres sebességet. A kétliteres dízelmotort minden modellváltozat megkapja, tehát a Cabrio, a Clubman és a Countryman is.
A fogyasztás a karosszériától függően 4,3 és 4,9 liter dízelolaj száz kilométerenként. Az SD alapkivitelben hatsebességes kéziváltót kap, de felár ellenében kérhető lesz hozzá hatfokozatú automata.