Új V8-asok a Mercedstől

A Mercedes új, közvetlen befecskendezéses, duplaturbós V8-as benzinmotorjai két szívó V8-ast – a 6,2-es AMG-t (525 LE) és az 5,5-öst (388 LE) – váltanak le. Takarékosabbak, mint elődeik.

Mindkét motor csupa könnyűfém felépítésű (ez az 5,5 l-es), vezérművüket lánc hajtja. Ezen a képen látszik a hengersoronkénti egy-egy turbó, és a metszeten az is, hogy az olajszivattyút is lánc forgatja
A rajzon jól látható a szívó- és a kipufogó oldalon is folyamatosan változó vezérlés

Az egyik új, közvetlen befecskendezéses, hengersoronkénti turbós újdonság 4,6 literes, szívó- és kipufogó oldalán is változó vezérlésű, hengerenkénti négyszelepes és 429 LE-s. Ez a kisebb. A másik ugyanilyen szerkezetű, de 5,5 l-es és 536 LE-t teljesít. Mindkettőhöz alapáron jár majd a startstop rendszer és az automataváltó. A két gép a 2011-es modellévű CL kupéban, valamint a 2012-es E- és S-osztályban debütál. A V12-esek (5,5 l, 517 LE, és 6,5 l, 612 LE, mindkettő biturbó) egyelőre maradnak.