Jaguar C-X75

Még koncepció, de mesés a Jaguar legfrissebb sportautója. Összesen 780 lóerős, 100 km/órára 3,4 másodperc alatt gyorsul. Tisztán elektromos üzemre is képes, 900 km-es hatótávján a szén-dioxid emisszió 28 g/km.

A szerény fogyasztású sportautó fényszórói is szerény fogyasztásúak, LED-esek

A 4647 x 2020 x 1204 mm-es,2725 mm tengelytávú alumíniumkarosszéria kétüléses, alaktényezője Cd=0,32. Az elöl 21, hátul 22 colos, szélsőséges (elöl 265/30 ZR21, hátul 365/25 ZR22) méretű abroncsokba bújtatott alufelnik mindegyike mögé 195 lóerős villanymotor került. Ennek az összkerékhajtásosnak az összesített teljesítménye tehát 780 lóerő, a rendszer nyomatéka pedig 1600 Nm. Váltó elektromos autóhoz hűen nincsen, a motorok egyetlen áttételen keresztül hajtanak és forgásirányuk is változtatható. A villanymotorokat az orrba épített, 19,6 kWh kapacitású és ehhez mérten viszonylag karcsú, 230 kg-os lítiumion akkumulátorok táplálják. A telepek 6 óra alatt háztartási csatlakozóról is felnyomhatóak és higgadt vezetéssel, tisztán elektromos módban 109 km-es hatótávra elegendők, ám a lényeg még mindig nem ez. Ha az akkuk menet közbeni töltésére az ülések mögé épített, 2 darab (egyenként 35 kg-os, a létező legkönnyebb) gázturbinát izzítják be, azok 80 000/perces fordulaton (percenként akár 40 000 liter levegőt szívva), generátort hajtva, egyenként 70 (összesítve 140) kW teljesítményt termelnek. Így a 60 l-es üzemanyagtartállyal 900 km-re növelik a hatótávot, vagy „verseny” módban, a motorok közvetlen táplálásával a huzamos, „padlógázt” is engedik. Így érhetőek el az extrém menetdinamikai értékek: 100 km/órára 3,4, 160-ra 5,5, 300-ra 15,7 s alatt gyorsulhat a C-X75. Az állórajtos negyed mérföldet 10,3 s alatt futja és ez alatt 251 km/óráig gyorsul, végsebessége 330 km/óra. A hálózati töltéssel és hatótáv-növeléssel, szabvány ciklusban mért szén-dioxid kibocsátása 28 g/km.

A koncepcióról bővebben Az Autó október 28-án megjelenő októberi számában olvashatnak.

Futurisztikus, kék fényekkel világított az utastér. A műszerfalon érdekes a biztonság érdekében kétféle módon is megjelenített sebességérték. A fordulatszámmérő utódja a teljesítmény-kijelző
 
Versenypályán a 3,4 mp-es 100-as sprintjével és 330 km/órás végsebességével, közúton 900 km-es hatótávjával remekelhet a C-X75
 
A lökhárító középső „szája” az akkumulátorokhoz vezet, a szélső lyukak a fékeket hűtik. A turbinák a méretes oldalsó beömlőkből kapnak levegőt, házukat a tetőbe és a középső tetőoszlopba tett kisebb légcsatornák hűtik. Érdekesség, hogy a turbinából távozó levegő a leszorító-erőt növeli