Itthon a Mitsubishi ASX

Június óta rendelhető, de csak most láthattuk a Mitsubishi új, kompakt szabadidő-autóját. Különlegessége, hogy teljes mértékben a nagyobb Outlander padlólemezére épül.

Városban is könnyen navigálható méretű legfőbb konkurensének a kategória kedvencének számítót Nissan Qashqait tekintő ASX

Érdekes koncepció, a 4295x1770x1615 mm-es ASX, mely teljes mértékben a nála 34,5 cm-rel hosszabb, 2,67 m tengelytávú padlólemezére épül. Felfüggesztései így elöl McPhersonok, hátul független több lengőkarosak. Az ASX az egyelőre egyetlen, 117 lóerős, 1,6 l-es, változó szelepvezérlésű benzinmotorral mindenképp elsőkerékhajtású. A márka első saját fejlesztésű közös nyomócsöves és az összes személyautóé közül elsőként változó szívószelep-vezérlésű turbódízele,

A műszerfal jellegzetesen Mitsubishis, az órák vetítettek

azaz a 150 lóerős 1,8 DI-D azonban választható az Outlanderből ismert, elektromosan automatikus, alacsony tempóhoz fix vagy sima aszfaltra hagyományos kétkerékhajtásra is kapcsolható többlamellás központi osztóművel is. Az ASX 1,6 l-es alapmodellje is tisztességes menet-teljesítményeket mutat, 100 km/órára 11,4 s alatt gyorsul, végsebessége 183 km/óra, míg vegyes fogyasztási értéke 6,0 (stopstart-elektronikával 5,9 l/100 km). A kétkerékhajtású dízelnél ezen érékek 9,7 s, 200 km/óra, illetve 5,7 (stopstart-elektronikával 5,5 l/100 km),

A hátsó ülések 60:40 arányban dönthetőek, támlájuk dőlésszöge is ilyen osztással szabályozható

az összkerekes csakis stopstart elektronikával kapható, 10,0 s alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 198 km/óra, vegyes fogyasztási értéke 5,7 l/100 km.

Az ASX belépőára versenytársaihoz (például a héten bemutatkozott Kia Sportage-hez illeszkedő), 4 990 000 forint, a legolcsóbb (Inform) változat felszerelése is gazdag, egyebek mellett 7 légzsákot, visszagurulásgátlós kitörésgátlót, légkondicionálót MP3-olvasós CD-rádiót , távirányítós központi zárat, elektromos ablakemelőket és tükröket tartalmaz. Tempomat, USB-csatlakozó, 16” alufelni, stopstart-elektronika, bőr borítású k ormány és váltógomb, automata légkondicionáló, eső- és lámpaszenzor,

A csomagtér a hátsó ülések helyzetétől függően 419-442 l-es, a küszöb nélküli padló alatt jókora rekesz utazik

krómozott hűtőrács, ködfényszóró és krómozott oldalablak-szegély jár egyebek mellett a 390 000 forint felárral adott Invite-szinttel. Az előbbihez mérten 580 000 forintos lépcsőt jelentő Intense tolatóradart, panorámatetőt, kormányról vezérelhető Bluetooth-kihangosítót, 17 colos alufelnit, széles világítású (S-HiD) Xenon fényszórót, sötétített hátsó ablakokat és tetősínt is ad. A csúcs, Instyle Navi szint további 850 000 forint, ehhez már teljes bőrkárpitozás, tolatókamera, navigáció és 710 W-os, 40 GB HDD-s Rockford Fosgate hifi, valamint kulcs nélküli nyitó és indítórendszer is jár. A dízelmotor felára igen tetemes, 1 650 000 , az összkerékhajtásé 700 000 forint, a legdrágább kivitel 9 199 000 forintba kerül.