Az új E-osztály négyüléses, négy évszakos kabriója, a kétajtós alapjain fut.
A tengelytáv 11,5 centivel rövidebb a négyajtós „nagy” E-osztályénál, a teljes hossz 17 centit zsugorodott. Így a külméretek a már tavaly óta kapható kétajtós kupétól valók. A futómű elöl segédvázas McPherson (könnyűfém lengőkarokkal), hátul – szintén sok alumíniumelemmel – segédkeretes multilink. A vászontető hang- és zajszigetelt, három rétegű, és elektrohidarulika mozgatja egy irányba 20 másodperc alatt, 40 km/óráig menet közben is. A csomagtartó legnagyobb mérete 390 liter, ez összehajtogatott tetővel 300-ra csökken. Minden E Cabriolet hátsókerék-hajtású, motorból hétféle kapható. A benzinesek: 1,8 literes, közvetlen befecskendezéses és turbós négyhengeres 200 CGI néven 184, 250 CGI-ként 204 lóerővel, 3,5 literes V6-os, szívó 350 CGI (292 LE), és szívócső befecskendezéses 5,0 literes V8-as (388 LE). A V6 és a V8 csak hétfokozatú bolygóműves automatával futhat, a négyhengeresek alapáron hatsebességes kéziváltót kapnak, és ötsebességes bolygóműves automata rendelhető hozzájuk. A dízelek: 2,2-es négyhengeres 220 CDI 170 lóval, 250 CDI-ként két turbóval 204-gyel (500 Nm!!), és 3,0 literes V6-os 350 CDI (231 LE). A négyhengeresek alapáron hatsebességes kéziváltókon át hajtanak és ötsebességes automatát lehet hozzájuk rendelni, a V6-os csak a már emlegetett hétsebességes automatával elérhető. A biztonsági ellátmány teljes: egyebek mellett ESP, fékasszisztens, hét légzsák (vezetői térdzsák is), a baleseti helyzetekre felkészülő biztonsági elektronika, és az automata világításkapcsolás is jár.
Az E Cabriolet már itthon is megrendelhető, induló ára (200 CGI) 12 474 250 Ft.
(Az autó részletes bemutatója az április 1-én megjelenő Az Autóban!)
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() |