Audi A1 e-tron

A 3,95×1,74×1,42 m-es, gyakorlatilag Volkswagen Polo méretű háromajtós prémium-modell elektromos tanulmányként is szerepel a Genfi Autószalonon. Hatótávját Wankel motor hosszabbítja.

Extrém alacsony oldalfalú, 18 colos felniket kapott az A1 e-tron tanulmány

A négyüléses kisautó 102 lóerő csúcsteljesítményű, rövid időre akár 240 Nm nyomaték leadására képes villanymotort kapott. Ez huzamosan 61 lóerő és 150 Nm termelésére képes. A 100 km/órára gyorsulás 10,2 másodperc, a végsebesség pedig 130 km/óra feletti. Az A1 e-tron váltója csupán előre- és hátramenet, valamint üres állásokat kínál. Az e-tron csupán elektromosan, városi tempóban 50 km megtételére képes, 12 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorai 380 V-os csatlakozásról 3 óra alatt telíthetők.

Az automata váltó csak kapcsoló, a futurisztikus műszerblokk 160 km/óráig skálázott. A kormánszervo és a fékrendszer is elektromos

Ha erre nincs mód, a 0,25 l-es, Wankel motor termel áramot. A bolygódugattyús fix 5000/perc fordulattal, a gyáriak szerint csendesen és vibrációmentesen forog. A vegyes fogyasztás így 1,9 l/100 km, a CO2-emisszió 45 g/km.

Az A1 e-tron természetesen még koncepció, de érdekességeket bőven felvonultat, ilyen példaképp a nem csupán energia-visszatermelésre képes, hanem a fékbetéteket is elektromosan mozgató fékrendszer. Az elektromos változat érkezése egyelőre bizonytalan, de az A1 az év végére már a hazai szalonokba is befut.