Különleges bemutatóval startolt a hazai piacon az új villámos alsó-középkategóriás.
Már teszteltük az új Astrát, de most hóban, tesztpályán is kipróbálhattuk. A program helyszínéül a kiskunlacházai volt katonai repülőteret választották, amelynek betonját vastag hótakaró fedte, köszönhetően az éjszakai és reggeli égi áldásnak. Az új Astra konvoj Budapestről indult, s az M5-ös autópályán haladva, majd Bugyit és Ócsát érintve jutott el a célállomásra. A hazai forgalmazó többféle felszereltségű autót hozott, volt szívó 1,6 literes benzines nem sok extrával felszerelve, többféle dízel és 1,4 literes turbós benzines, Flex-Ride adaptív futóművel. Két pályát jelöltek ki az ügyességi feladatokhoz: egy sűrűn bójázottat, közepesen hosszú egyenes szakasszal, és egy kikerülési manőverekre kialakított, hosszú célegyenessel véget érőt. A csapatnak az első körben a tavalyi magyar ralibajnok, Hadik András vezette „pace car” mutatta meg a pályát, majd jöhetett az egyéni próba. Az új Astra a hóval borított betonon remekül muzsikált. Próbáltuk be- és kikapcsolt ESP-vel, mindkét beállításnál készségesen reagált a vezető utasításaira, az elektronikus segédberendezés nélkül is meglepően kezesen viselkedett.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Nagy tempóról (közel 100 km/óra) fékezéskor sem okozott kellemetlen meglepetést, s a kanyarokban is jóindulatúan tolta először az orrát, majd a farát. A széles útfelületen jól lehetet provokálni: mikor és milyen módon tör ki a hátulja; három-négy heves kormánymozdulatra megindult a far, élvezetes „munkával” lehetett korrigálni.
Az új Astra immár a kereskedésekben is elérhető, a legolcsóbb 1,4 l-es, 100 LE-s Essentia modell 4 640 000 forintos listaárral startol, a belépő dízel (1.3 CDTI, 95 LE) 5 230 000 forint. A bevezetési árkedvezmény az alapmodellre 425 000, a többire 525 000 forint, a fizetendő árak így valójában 4 215 000 forintról indulnak.
KaMi