Márciusban debütál az új Mazda5

Már tavaly ősszel, az új Ford C-Max és Grand C-Max bemutatkozásakor sejteni lehetett, hamarosan érkezik az azonos padlólemezű és méreteiben, formájában leginkább a Grand C-Maxhoz hasonló Mazda5 második generációja. Először márciusban, a Genfi Autószalonon láthatjuk.

A padlólemez lényegében, a futómű elvében változatlan, elöl McPherson, hátul multilink. A karosszériaelemek mind újak
 
Az elnyújtott hátsó lámpákkal talán a far változott leginkább, az ajtók hullámvonalai a Nagare-tanulmányautót idézik 
 
Jellegzetesen Mazdás a műszerfal, a volán a Mazda3-ból származik
    

A második generációs Mazda5 részletei még nem ismertek, az alapvonások a mostaniéval egyezőek, de az egész karosszéria új. Az oldalpaneleket látványos hullámvonalak díszítik, az orr a tavaly érkezett Mazda3-éra rímel. A hátsó ajtók változatlanul hátrafele, csúszva, felárért elektromosan nyílnak, az utastér hétüléses, az ülések Karakuri elv szerint, egyetlen mozdulattal hajthatók a padlósíkba. A motorpaletta a mostanihoz hasonlóan 1,8 l-es benzinessel nyit, a 2,0 l-es a Mazda3-ban debütált 150 lovas, starstop-elektronikával, a korábbinál 15 százalékkal kisebb fogyasztással és emisszióval. Noha a Mazda5 a nyár végén már a hazai kereskedésekbe is befut, a gázolajosakra tovább kell várni, azok várhatóan a Mazda6-ból ismert 2,2 l-esek (125, 163 és 185 LE) lesznek.