Interbrand-BusinessWeek márkarangsor

A márkák rangsorán több patinás autógyártót is megelőzött az 1967-ben alapított koreai márka.

Folyamatosan újuló palettájával egyre többeket győz meg a Hyundai. A nemrég hatodik generációjába lépett Sonata 1985-ös megjelenése óta kategóriájában Korea kedvence, de a márka elismertsége világszerte nő

A Interbrand és a BusinessWeek által az Egyesült Államokban szerkesztett „2009 Legjobb Globális Márkái” felmérésen a Hyundai az autóiparban átlagos 7,9 százalékos márkaérték-csökkenéssel szemben mindössze 5 százalékkal vesztett értékéből, így a rangsoron három helyet lépett előre. A 2005-ben a lista 84. helyén debütált koreai márka idén az összesített rangsoron a 69., az autómárkák között a 8. helyen végzett, így a Porchét, a Ferrarit és a Lexust, a tömeggyártók közül pedig a Nissan és a GM összes márkáját is megelőzte.

Interbrand rangsor, 2009
Autóipari rangsor
Márka
Márkaérték
(Milliárd USD)
Változás 2008-2009
Top 100
Rangsor
1
Toyota
31,3
-8%
8
2
Mercedes-Benz
23,9
-7%
12
3
BMW
21,7
-7%
15
4
Honda
17,8
-7%
18
5
Ford
7,0
-11%
49
6
VW
6,5
-8%
55
7
Audi
5,0
-7%
65
8
Hyundai
4,6
-5%
69
9
Porsche
4,2
-8%
74
10
Ferrari
3,5
0%
88
11
Lexus
3,15
-12%
96