A kombijaira méltán büszke Opel most az Insigniával domborít.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az 1953-ban, az Opel Olympia Rekord Caravannal elindított kombioffenzíva most az Insigniát is elérte, és a kombijaira mindig is sokat adó cég e karosszériaforma országok szerinti sokféle definicióját Sports Tourer néven egységesíti. A 2009-es év autója már önmagában is sikersztori, a gyártásindulás 80 000-es rendelésállományt hozott, sőt Európában januárban és februárban kategóriájában a legkeresettebb volt. Most, ezekben az ínséges időkben az amúgy is hatalmas mennyiséget a kombival próbálják tovább srófolni. Ehhez jó alap az a becslés, hogy Németországban a középkategória 70, Olaszországban 80 százalékát a kombiformáció teszi ki. A Sports Tourer – nevéhez méltóan – nem igazodik szigorúan a korábbi Caravan-filozófiához, a formáról már eleve üvölt, hogy itt nem kizárólag az űrtartalom növelése volt a cél, hanem a vevők fejét is el akarták csavarni. A hátrafelé folyamatosan csökkenő tetősík leverte az alaktényezőt: a 0,28-as érték még egy ötajtósnak is becsületére válna, az 540–1530 liter közötti csomagtartó pedig az 1,91 méteres rakodási hosszal együtt nem ridikül. Az elektromos csomagtérfedéllel szerelt változatokon a garázsmagassághoz programozható nyitásmagasság világújdonság. A méretek közel maradtak a 4 és 5 ajtósokéihoz, a tengelytáv azonos (2740 mm), a hossz 78 mm-t nőtt.
Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!
Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!