A Volvo aktív biztonságával emeli ki az XC60-ast az egyre bővülő konkurenciából.
A műszaki alapok az anyacégtől – a Ford Kugából – valók, de a padlólemezbe 8,4 centit beletoldottak, az XC tengelytávja ennyivel hoszszabb. Ekkora motor sincs a Fordban, a 2,4-es soros öthengeres Volvo-unikum.
Karosszéria, utastér Az egyenletes illesztési hézagokkal összeállított karosszéria hasmagassága csak épp annyira emelt, hogy kényelmes legyen a beszállás. A formák és az anyagok mind ismerősek más Volvókból, az ülések nagyok, és hosszú utakon is kényelmesek, a műanyagok puhák, a folyadékkristályos közepű műszerek az S60/ 80-ból valók. A vezetői hely tágas, a vállszélesség kellemesen bő, a fék/gáz magasságkülönbség elfogadható. Zavaró, hogy a vezető nem tudja a combját kényelmesen a középkonzolhoz támasztani, mert a „lapra szerelt” (háta mögött pakolóhelyet rejtő) elem széle vág. A fejtér hátul is bőséges, a hangsúlyosan két személyre formázott 40/20/ 40 arányban egyszerűen dönthető padon hárman is jól elférnének, a padlómerevítő keskeny és alacsony, de a középső hely nem elég széles. A hátsó lábtér kellemesen tágas, pakolóhely sok van, az ajtózsebek nagyok, ám rövidek, a kesztyűtartó legfeljebb átlagos. A csomagtér ajtaja kényelmesen magasra nyílik, a raktérperem is magas, de küszöbe egyáltalán nincs, s ez jó, a nehéz dolgokat be lehet tolni. A szépen kárpitozott ládában kevés a rögzítőelem, de ami van, az jól használható. A padló alá rekeszeket rejtettek, a takaróroló kényelmetlenül kezelhető.
![]() | ![]() | ||||||
|
|
| |||||
![]() |
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!
Soros öthengeres közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Hengerenként négy szelep, változó geometriájú turbó, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 2400 cm3. Furat: 81,0, löket: 93,2 mm. Teljesítmény: 185 LE/136 kW (4000/min). Nyomaték: 400 Nm (2000/min). Hatfokozatú automata váltó, Haldex-kuplungos összkerékhajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, belső hűtéssel, ESP. Gumiméret: 235/60 R18. Csomagtér: 490–1450 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4628x1891x 1713 mm. Tengelytáv: 2774 mm. Saját tömeg: 1827 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,9/6,8/8,3 l/100 km. CO2: 219 g/km. Tesztátlag: 9,7 l/100 km. Garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélküli általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év, meghosszabbítható. Olajcsere-periódus: 30 000 km.
Alapár: 11 360 000 Ft
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!