A Használtautó katalógus 2008 oldalai

Az Alfa sportos limuzinja 1998-ban debütált, 2005-ben váltotta le a 159-es.

Szerviztapasztalatok

Indulóár: 850 000 Ft (1.8 TS, 1998)

Az Alfánál korábban gyakori összeszerelési hanyagságok a 156-osokon ritkák, de a műszerfal már új korában is zöröghet. Az ok az alkatrészt tartó középkonzol hidegben megkeményedő zajszigetelő borítása. A javításhoz a műszerfalat ki kell szerelni. A 2000 előtti modelleken az első ajtók pántjainak határolói alulméretezettek, kiszálláskor nem árt figyelni, könnyen törnek. Az ajtópántok igénybevétele nagy, az A-oszlopra hegesztett lemezlapocska mozog, és a fényezést megrepesztve korróziót indíthat el. A 2000 előtti 156-osok fényezése érzékeny a madárürülékre (a metálszínek tartósabbak). Az első lengőkarok fekvő szilentblokkjai gyorsan kikopnak (akár már 10-15 000 km után). A tünet: nyikorgás. 

Az Alfa Romeo 156 nem rendelkezik Euro NCAP törésteszttel

A szervizek teflonbevonatú cseredarabokat építenek be, így a hang ideiglenesen megszűnik. A négyhengeres benzineseknél a szívószelepek vezérlésállítója kerepelő hangot hallathat. Ideiglenesen itt is segít a teflon és a feszesebb állítórugó, hosszabb távon azonban jobb együtt élni a kerregéssel, mert bár zavaró, de hibát nem okoz. A drága helyzetjelző izzók gyakran égnek ki. Az utastéri elektronika főként érintkezési hibák miatt üzemképtelen, gyakran néma a rádió, és az ajtóoszlopi végálláskapcsolók zárlata miatt előfordul, hogy nem kapcsol be a belső világítás. A féklámpakapcsoló hibája a lámpák biztosítékának kiégését okozhatja. A dízelek turbóiban a lefúvató szelepek megszorulhatnak, de a mozgatómechanizmus törése is előfordul. A turbó nyomócsövek lelazulása szintén gyakori. A gyújtótranszformátorok zárlata okozhatja a benzinmotorok alapjáratának ingadozását, terhelés alatt kihagyhat egy-egy henger. A megoldás a csere. A 147-esekre jellemző motorirányító számítógéphibák a 156-osnál jóval ritkábban fordulnak elő (főleg az 1,6-os benzinmotoroknál), a fojtószelepszenzor cseréje ritkán segít. A dízeleknél a hengerfej gátrepedése mindennapos, különösen az Olaszországból behozott példányokon érdemes kompressziót mérni. A sebességváltóknál jellemző a kapcsolószerkezet törése, kopása és az olajszivárgás. A kettes és a hármas fokozat szinkrongyűrűi gyorsan megkopnak, ilyenkor nehézkes a kapcsolás, a megoldás a szinkrongyűrű cseréje. A 2002- es GTA-k első futóművének zörgését az egyik lengőkar szilentjének kopása okozza. A menet közben indokolatlanul kinyíló motortér a 2000 és 2004 közötti darabokra jellemző, a hiba a zárszerkezet beállításával javítható.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Hibalehetőségek

Zajos futómű, rozsdásodó ajtópántok, zörgő műszerfal, sérülékeny fényezés, a változó szívószelep-vezérlés, mechanizmusának zajos működése, gyakran kiégő fényszóróizzók, féklámpakapcsoló hibája, érintkezési hibák az utastérben, turbóhibák, zárlatos gyújtótranszformátorok, ingadozó alapjárat, hengerfejrepedés (dízelek), olajat eresztő motor (dízelek), menet közben kinyíló motortér (2000–2004-ig), zörgő első futómű (GTA), váltóhibák.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Modellmúlt

97. 9 Itt a 156-os, 1,6, 1,8, 2,0 és 2,5 literes, 120, 144, 155, és 192 LE-s benzinmotorokkal. A dízeleket a 105 LE-s 1,9-es és a 136 LE-s 2,4 l-es JTD motor képviseli.  99. 5 Kapható a Selespeed-kivitel, elektrohidraulikus kapcsolású robotizált váltóval, és megjelenik a 2,5-ös Q-System automata váltós változata is.  2000. 3. Piacon a kombi Sportwagon. A motorválaszték változatlan.  2001. 6. Megjelenik a 3,2-es (250 LE) V6-ossal hajtott 156 GTA, Sportwagonként is.  2002. 3. Ráncfelvarrás. Új a műszerfal, és a fényszórók kerete. Újdonság a közvetlen befecskendezéses 2,0 l-es JTS benzinmotor (165 LE), és a Fiat-eredetű 1,8-as benzines (140 LE).  2003. 3. Az újabb ráncfelvarrással egy időben bemutatkozik a 140 lovas, hengerenkénti négyszelepes 1,9-es és a 175 lovas 2,4-es JTD dízel. A nyolcszelepes 1,9-es turbódízel 100 lóerős. Csak az orrkép változik, és visszafogottan a csomagtérfedél. Ugyanekkor debütál a 156-osra állított kétajtós GT kupé 1,8-as, 2,0 l-es, és 3,2 V6 benzinesekkel, valamint az 1,9-es JTD-vel (150 LE).  2004. 3. Piacon az állandó összkerékhajtású Sportwagon, Q4 néven, valamint ennek terepesebb testvére, a Crosswagon. Az összkerékhajtáshoz csak az 1,9-es JTD 150 LE-s változata kapható, amely ettől kezdve a többi kivitelben is leváltja a 140 LE-st. A nyolcszelepes 1,9-es JTD 115 LE-vel készül.  2005. 3. Bemutatkozik a 156-ost leváltó 159-es, jórészt új motorpalettával.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Visszahívták

Dátum 

Modellváltozatok és gyártásuk (év/hó) 

Hibaok

2003/6 GTA (2001/6–2002/12) Első futómű
2004/8Mind (2000/9–2003/12) Motorháztetőzár
2004/12 Mind (2000/9–2004/8) Motorháztetőzár
2007/7 16V dízelek (2005/12–2006/6) Gázolajszűrő

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán