Teszt: Dacia Sandero 1.4 Ambiance
A Sandero a Logan ötajtós testvére. Vajon sikeresebb lesz?
Képekben
 |  |  |  |  |
Nagy felületű, de nem osztott terű, így kissé holtteres tükrökből kell navigálni, a hatalmas üvegfelületek sokat segítenek parkoláskor. A 15 colos, 185/65 R15-ös méretű gumik forszírozott tempójú kanyarban jól érezhetően érik el a csúszáshatárt, közben folyamatosan visítanak |
| | A Sanderóra szereltek elsőként „sörnyitót” mintázó új jelvényt. A lökhárítók sérülékenyek, műanyag koptatócsíkot csak az ajtók aljára szabtak. 100 000 forintért lehet venni alufelnit, 80 ezer a metálfény |
| | A 155 mm-es szabad magasság és a rövid túlnyúlások miatt nem kell megijedni a kátyús földutaktól sem. Az illesztési hézagok nem keskenyek, de egyenletesek |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Szinte egyterűsen magasan ül a sofőr, az egyszerű ülés hosszú távon is elviselhető. A jobban felszerelt Laureate-szint ülés- és kormánymagasság-állítást, valamint deréktámaszt is kínál |
| | Nem hibátlan a pedálrend, zavaró, hogy a gázpedál ellentartó rugója túl lágy; hosszú úton hamar elfárad a visszafeszített bokájú jobb láb |
| | Nem túlcicomázott, de nem is bántóan unalmas a műszerfal, alapáron jár a vízhőmérő és a fordulatszámmérő is. A hosszabb lábú sofőrnek elakadhat a sípcsontja a középkonzol kemény peremében |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Csak a látvány változott a Loganhoz képest, az elrendezés a régi: a fűtés-szellőzés kezelőpanelje zavaróan mélyen van, a piktogramokat pedig még sasszeműek sem olvassák könynyen |
| | Két vagy – rövid távon – három felnőtt is elfér itt, középen nem emelkedik túl magasra a padlólemez. Kár, hogy hátra csak egy pohártartó jutott |
| | Az első támláig tolva 170 centis tárgyat tudunk bepréselni, a küszöb magas, van csomagtér-világítás, a terhelhetőség 495 kg |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Nem egyszerű a bővítés, s a lehajló támla háta nem kerül egy szintbe a csomagtér padlójával. A Laureate-szintnél aszimmetrikus osztású a hátsó ülés. |
| | Nem szűkös a kesztyűtartó, de hűtése vagy világítása nincs. |
| | A váltókar előtti üreg mobil szemetest és legfeljebb fél-literes palackot fogad be, s van egy külön kis kacattartója is |
|
| |  | | |

| |  | |
|
Hátul nem tűnik el teljesen a leeresztett üveg. Elöl átlagos zsebet, hátul csak műanyag burkolatot találunk. A könyöklő is kemény |
| | Alig szigetelték el, mégis csendben dolgozik az 1,4-es ős Renault-motor. A hagyományos lapátokkal dolgozó ablaktörlő nem ismeri a spriccelés-automatikus törlés funkciót |
| | |
| |  | | |
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés |  | Motor, erőátvitel |
 | Tágas helykínálat elöl-hátu |  | Átlátható karosszéria |  | Minőségi összeszerelés |  | Jól rakodható csomagtartó |  | Komfortos, jó úthibaelnyelő képességű futómű |
|  | Kopogós beltéri műanyagok |  | Gyenge oldaltartású első ülések |  | Erős karosszériadőlés kanyarban |  | Nehézkes raktérbővítés |  | Érzéketlen kormány |  | Magas csomagtérperem |
| |  | Készséges, csendes erőforrás |  | Pontos, jól kapcsolható váltó |
| |
 |
Biztonság | | Költségek |
 | Isofix-gyerekülésrögzítés |
|  | Kitörésgátló, függönylégzsák nem rendelhető |
| |  | Olcsó |  | 3 év, vagy 100 000 km garancia |  | Jó alapfelszereltség |
| |
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, fogazottszíj-hajtás, hengerenként két szelep, öt helyen csapágyazott főtengely. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1390 cm3, furat: 79,5 mm, löket: 70,0 mm. Sűrítési arány: 9,5:1. Teljesítmény: 75 LE/55 kW (5500/min). Nyomaték: 112 Nm (3000/min). Olajtöltés: 4,5 l. Akkumulátor: 12 V 60 Ah.
Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, bovdenes működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon ötödik fokozatban 33 km/h. Felfüggesztés: Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon, hátul csatolt lengőkarok. Spirálrugók. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS, fékasszisztens. 3 és 1/4 fordulatos, fogasléces kormánymű, hidraulikus szervorásegítéssel.
Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 975 kg. Megengedett össztömeg: 1470 kg. Üzemanyagtartály: 50 l.
Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 13,0 s. Végsebesség: 165 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 9,6/5,4/7 l/100 km. Tesztátlag: 7,8 l/100 km*. CO2: 165 g/km. * Saját mérés, városban és autópályán hajtva, két személlyel, +25 és +30 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.
Garancia, szerviz Általános garancia és fényezési jótállás 3 év, vagy 100 000 km, védőszárny-szolgáltatás: 3 év, átrozsdásodás elleni garancia: 6 év, szervizperiódus, olajcsere: 30 000 km vagy 1 év.
Az Ambiance-alapkivitelű tesztautó lényeges tartozékai ABS, elektronikus fékerőelosztó, fékasszisztens, vezető- és utasoldali légzsák, hárompontos öv és állítható magasságú fejtámla valamennyi üléshez, szervokormány, elektromos első ablakemelők, távirányítós központi zár, hátsó Isofix-gyerekülésrögzítés, egyben dönthető hátsó üléstámla.
Ára: 2 150 000 Ft
A tesztautó további extrái Első oldallégzsákok (80 000 Ft), CD-s rádió (40 000 Ft), manuális légkondicionáló (200 000 Ft), metálfényezés (80 000 Ft).
Ára: 2 550 000 Ft
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!