Teszt: Dacia Sandero 1.4 Ambiance

A Sandero a Logan ötajtós testvére. Vajon sikeresebb lesz?

Képekben

Nagy felületű, de nem osztott terű, így kissé holtteres tükrökből kell navigálni, a hatalmas üvegfelületek sokat segítenek parkoláskor. A 15 colos, 185/65 R15-ös méretű gumik forszírozott tempójú kanyarban jól érezhetően érik el a csúszáshatárt, közben folyamatosan visítanak
 
A Sanderóra szereltek elsőként „sörnyitót” mintázó új jelvényt. A lökhárítók sérülékenyek, műanyag koptatócsíkot csak az ajtók aljára szabtak. 100 000 forintért lehet venni alufelnit, 80 ezer a metálfény
 
A 155 mm-es szabad magasság és a rövid túlnyúlások miatt nem kell megijedni a kátyús földutaktól sem. Az illesztési hézagok nem keskenyek, de egyenletesek
    

  

Szinte egyterűsen magasan ül a sofőr, az egyszerű ülés hosszú távon is elviselhető. A jobban felszerelt Laureate-szint ülés- és kormánymagasság-állítást, valamint deréktámaszt is kínál
 
Nem hibátlan a pedálrend, zavaró, hogy a gázpedál ellentartó rugója túl lágy; hosszú úton hamar elfárad a visszafeszített bokájú jobb láb
 
Nem túlcicomázott, de nem is bántóan unalmas a műszerfal, alapáron jár a vízhőmérő és a fordulatszámmérő is. A hosszabb lábú sofőrnek elakadhat a sípcsontja a középkonzol kemény peremében
    

  

Csak a látvány változott a Loganhoz képest, az elrendezés a régi: a fűtés-szellőzés kezelőpanelje zavaróan mélyen van, a piktogramokat pedig még sasszeműek sem olvassák könynyen
 
Két vagy – rövid távon – három felnőtt is elfér itt, középen nem emelkedik túl magasra a padlólemez. Kár, hogy hátra csak egy pohártartó jutott
 
Az első támláig tolva 170 centis tárgyat tudunk bepréselni, a küszöb magas, van csomagtér-világítás, a terhelhetőség 495 kg
    

  

Nem egyszerű a bővítés, s a lehajló támla háta nem kerül egy szintbe a csomagtér padlójával. A Laureate-szintnél aszimmetrikus osztású a hátsó ülés.
 
Nem szűkös a kesztyűtartó, de hűtése vagy világítása nincs.
 
A váltókar előtti üreg mobil szemetest és legfeljebb fél-literes palackot fogad be, s van egy külön kis kacattartója is
    

  

Hátul nem tűnik el teljesen a leeresztett üveg. Elöl átlagos zsebet, hátul csak műanyag burkolatot találunk. A könyöklő is kemény
 
Alig szigetelték el, mégis csendben dolgozik az 1,4-es ős Renault-motor. A hagyományos lapátokkal dolgozó ablaktörlő nem ismeri a spriccelés-automatikus törlés funkciót
 
 
    

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas helykínálat elöl-hátu
Átlátható karosszéria
Minőségi összeszerelés
Jól rakodható csomagtartó
Komfortos, jó úthibaelnyelő képességű futómű
Kopogós beltéri műanyagok
Gyenge oldaltartású első ülések
Erős karosszériadőlés kanyarban
Nehézkes raktérbővítés
Érzéketlen kormány
Magas csomagtérperem
 
Készséges, csendes erőforrás
Pontos, jól kapcsolható váltó
 

  
  
  
  
  
  
Biztonság Költségek
Isofix-gyerekülésrögzítés
Kitörésgátló, függönylégzsák nem rendelhető
 
Olcsó
3 év, vagy 100 000 km garancia
Jó alapfelszereltség
 

  
  
  
  
  
  

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, fogazottszíj-hajtás, hengerenként két szelep, öt helyen csapágyazott főtengely. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1390 cm3, furat: 79,5 mm, löket: 70,0 mm. Sűrítési arány: 9,5:1. Teljesítmény: 75 LE/55 kW (5500/min). Nyomaték: 112 Nm (3000/min). Olajtöltés: 4,5 l. Akkumulátor: 12 V 60 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, bovdenes működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon ötödik fokozatban 33 km/h. Felfüggesztés: Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon, hátul csatolt lengőkarok. Spirálrugók. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS, fékasszisztens. 3 és 1/4 fordulatos, fogasléces kormánymű, hidraulikus szervorásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 975 kg. Megengedett össztömeg: 1470 kg. Üzemanyagtartály: 50 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 13,0 s. Végsebesség: 165 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 9,6/5,4/7 l/100 km. Tesztátlag: 7,8 l/100 km*. CO2: 165 g/km. * Saját mérés, városban és autópályán hajtva, két személlyel, +25 és +30 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános garancia és fényezési jótállás 3 év, vagy 100 000 km, védőszárny-szolgáltatás: 3 év, átrozsdásodás elleni garancia: 6 év, szervizperiódus, olajcsere: 30 000 km vagy 1 év.

Az Ambiance-alapkivitelű tesztautó lényeges tartozékai ABS, elektronikus fékerőelosztó, fékasszisztens, vezető- és utasoldali légzsák, hárompontos öv és állítható magasságú fejtámla valamennyi üléshez, szervokormány, elektromos első ablakemelők, távirányítós központi zár, hátsó Isofix-gyerekülésrögzítés, egyben dönthető hátsó üléstámla.

Ára: 2 150 000 Ft

A tesztautó további extrái Első oldallégzsákok (80 000 Ft), CD-s rádió (40 000 Ft), manuális légkondicionáló (200 000 Ft), metálfényezés (80 000 Ft).

Ára: 2 550 000 Ft

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!