Bemutató: Opel Insignia

Semmi sem utal az elődmodellre az új középkategóriás Opelnél. A németek forradalmat akarnak.

Az Adaptív világítás kilenc fénycsóvája a körülményekhez igazodva fordul a megfelelő irányba. A nappali fény különösen energiatakarékos diódákból áll. Az új dizájn és név mellett megújult a jelvény is: immár a villám keretének felső karéja hordozza a márkanevet

Ez az Opel megváltozott világképe” – mondta az Insignia leleplezése alkalmából, a GM Europe belső tervezési igazgatója. E körmönfont mondaton kívül még számos hangzatos kijelentést hallhatott az újságírókból álló közönség az első nyilvános bemutatón, lényegük jól összefoglalható: a villámos márka az új, dallamos névvel felruházott típussal szeretne kitörni a „népautós” skatulyából, és bejutni a kategória prémiumgyártmányai közé. Az eddigi típusváltásokkor mindig új ruhát öltő sorozat most is külsejével vívja ki a legnagyobb figyelmet: az uralkodó márkaarculattól teljesen eltérő vonalakat rajzoltak a tervezők, a konzervatív, unalmas dizájn lendületessé változott. Minden csupa ív, jól megjegyezhető stílusjegy az első ajtóról elinduló,

A sportváltozat lakkfekete dekorbetéttel, vörös fényekkel, matt és fényes krómdíszekkel készül. A középkonzol teljesen eltér az eddigi Opel-sémától, ahogy a kormányoszlop kapcsolói is új formát öltöttek. A manuális vagy automata sebességváltó egyaránt hatfokozatú

késpengére emlékeztető csík, a markáns vállvonal, a karakteres hátsó lámpa vagy a szinte kupésan hajló tető.

Az Insignia karosszériája nem csekély mértékben, 22 cm-rel nőtt a Vectráéhoz képest, így 4830 mm-re terpeszkedik, tengelytávja 2737 mm-re duzzadt (+3,7 cm). Ezekből az adatokból már következik, hogy az utasoknak nem kell összehúzni magukat, a szélesség és a lábtér megengedi, hogy öt felnőtt is jól elférjen. Igaz, a Passat CC-hez hasonlatos, erősen lejtő tető a hátsó fejteret itt is kissé szűkre szabja. A belsőépítész-csapat megérdemli  

A négy- és ötajtós karosszériát alig lehet megkülönböztetni, a visszafogott spoiler mindkettőnél hangsúlyos elem. Kombival később egészül ki az Insignia-paletta. A 0,27-es alaktényező kategóriabajnok

a dicséretet, a két első ülést szinte körbeölelő műszerpult finom anyagokból épül, a karosszéria jellegzetes külső vonalai belül is visszaköszönnek. A kapcsolók, gombok többségének kialakítása eltér az eddigiekétől, a középkonzol tetején nagy képernyő trónol.

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata