A CTS a Cadillac első, európai mércével is prémiumkategóriás középosztályosa leginkább a Mercedes, a BMW és az Audi vevőire pályázik.
Az új CTS az Amerikában sokadik szempontnak számító, Európában fontos beltéri anyaghasználatban fejlődött a legtöbbet, s műszaki tartalma is mai: 3,6-os benzinmotorja változó vezérlésű és közvetlen befecskendezéses.
Karosszéria, utastér A hely átlagos méretű, a válltér bő, de a fejektől nincs messze a plafon. Az ülések nagyok, lapjuk hosszú, jól tartanak, és nem is túl kemények. Az erősen hátradöntött hátsó pad hosszú, a lábtér kellemesen bő. Hátul ketten jól elférnek, s fejterük sem szűk, de a középső padlómerevítő (kardánalagút) magas, és zavaróan széles is. A középkonzol terjedelmes, a mélyre húzott műszerfal leszűkíti a lábszárak helyét, de a pedáltér így is nagy,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
a fék/gáz-magasságkülönbség túlzott. Az anyagminőség kiemelkedően igényes: puha felületek, szépen futó, keskeny illesztések, finoman járó kapcsolók, karok. A pakolóhelyek átlagosak: ajtózsebek a hátul ülőknek is járnak, igaz, elöl is rövidek és keskenyek, a kesztyűtartó viszont jól pakolható, s a két első ülés között szintén akadnak rekeszek. Az osztott támladöntéssel bővíthető csomagtér kicsi, ellenben szépen kárpitozott, bejárata szűk, pereme magas. Jópont, hogy fedelének pántjai nem nyúlnak a térbe, de az utastér felé vezető átjáró keskeny és alacsony.
Motor, erőátvitel Az orrban hosszában forgó s a GM-konszerntárs Opellel közösen fejlesztett új, csupa alu 3,6-os V6-os minden ízében modern. Szépen, egyenletesen jár, villanymotoros simasággal forog, gázreakciója meglepően élénk. Az amerikaias gurgulázásból csupán alacsony fordulaton terhelve mutat egy keveset, egyébként csendes és sportosan vehemens. A hagyományos bolygóműves és kézzel is kapcsolgatható automata minden fokozatban gyorsan áthidalja a hidrodinamikát, így
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
szlipje kellemesen csekély. Néhány hidegüzemi visszakapcsolás kivételével finoman dolgozik, váltásai simák, még a lejtmenetet is egészen jól felismeri. A hosszú áttételezés miatt autópályán is 2200/perc környékén jár a fordulatszámmérő, a V6-os 3500/perc alatt csendes, a fölött sportos orgánumú, de nem zajos.
Vezetés, menettulajdonságok A CTS gázreakciója már-már túlságosan is élénk. A gázpedált nagyon finoman kell kezelni ahhoz, hogy a többi autós ne higgye, versenyezni akarunk. Az automata a városban is jól kapcsolgat, bár kéziállásban is minduntalan felülbírálja a vezetői utasításokat. A lépcsős far láthatatlan, de oldalra és előre jó a kilátás, az átlós hátranézést a széles C-oszlop korlátozza. Az igényes szerkezetű futómű hangolása nem túl sportos, így a Caddy a kátyús utakat is egészen jól viseli, az utastéri elemek rossz úton sem zörögnek, a szélzaj nagy tempónál is csekély. A Haldex-kuplungos összkerékhajtás már csak a CTS alacsony hasmagassága miatt sem terepre való, a nagy sebességű és a téli csúszós autózást segíti: finoman kapcsol, a futómű ívmenete teljes terheléssel és telepakolt csomagtérrel is semleges. Igazi autópálya-menő: a szélzaj minimális, egyenesfutása pontos. A fékpedál ereje az átlagosnál nagyobb, de a négy tárcsa túlterhelhetetlen, és pontosan adagolható. A gázt finoman kezelve az automata már 2000/perc környékén felkapcsol, s a dinamikus haladáshoz is elég 2500–2800/percig húzatni a V6-ost.
Felszereltség A Sport Luxury a kínálat csúcsa, egyebek mellett alapáron jár hozzá az esőérzékelő, az első ülések elektromos állítása és fűtése, a fedélzeti számítógép, a tolatóradar, a kanyarkövető xenon fényszórópár, a kitörésgátló és az alufelnikészlet. Az extralistán olyan amerikai különlegességek is szerepelnek, mint a távindítás vagy a személyre szabható és a memóriában tárolható egyedi kényelmi beállítások lehetősége.
SZG
Az Autó2 újság 2008/6. számából
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2008/6. számából
V6-os, közvetlen befecskendezéses benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó vezérlés. Hengerűrtartalom: 3564 cm3. Furat x löket: 94,0×85,6 mm. Teljesítmény: 311 LE/229 kW (6400/min). Nyomaték: 374 Nm (5200/min). Hatfokozatú automata váltó, Haldex-kuplungos összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 235/50 R18. Csomagtér: 373 l. Üzemanyagtartály: 68 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4860x 1842×1463 mm. Tengelytáv: 2880 mm. Saját tömeg: 1882 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 6,7 s. Végsebesség: 225 km/h. Fogyasztás (város/ városon kívül/vegyes): 16,8/8,0/11,2 l/100 km. Tesztfogyasztás: 13,1 l/100 km. CO2: 267 g/km. Általános és fényezési garancia: 3 év vagy 100 000 km. Rozsdagarancia: 6 év. Szervizciklus: 15 000 km, vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére.
Ára: 15 642 500 Ft
Az Autó2 újság 2008/6. számából